carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/10/12

Beröring


Handen. En så viktig kroppsdel. Jag kommunicerar mycket med mina händer. Inte bara med gester utan genom beröring. En taktil kommunikation. Att säga en persons namn och samtidigt beröra den människan med sin hand fördjupar så mycket. Jag tycker om att hålla i min mammas händer. De är små, torra och lena. Det är de händer som skänker mig så mycket trygghet. Handflatan som ju är den känsligaste och i mitt tycke viktigaste delen på handen får sällan den uppmärksamhet den förtjänar. Oftare talar man om naglar, nagelband och torra knogar. Typiskt för kvinnor kanske. Att lära känna någon genom att med handen utforska kroppens konturer, utan att tala, kan nog inte överträffas. När någon man älskar lägger sina händer på ens kinder och ser en in i ögonen.... värme från handens flator. Fin är handen.

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida