carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/08/24

Min granne

På gräsmattan utanför min balkong bor Stampe.
Stampe residerar på tre gräsmattor som är avdelade med tre staket.
Stampe är en cool snubbe. Igår retades en skata med honom och shit vad han jagade skatan.
Skatan tog till det oschyssta att flyga upp på staketet... fegt tycker jag för Stampe kan ju inte flyga.

Stampe är den enda granne som varje dag visar sitt ansikte för mig.
Har hälsat på några andra (varav några heeeeelt otroligt nog inte hälsade tillbaka) så att se denna lilla harkropp så snart jag tittar ut känns väldigt tryggt.

Heja Stampe.

4 kommentarer:

  • Klockan 24 augusti 2008 kl. 11:45 , Anonymous Anonym sa...

    Vecka 43 ska vi ha föreläsningar i Linköping. Då kommer jag gärn och bor hos dig och hälsar på Stampe någon dag/natt!

    Att inte bli tillbakahälsad på, jag brukar i dassa falla bli så förvånad att jag börjar skratta.

     
  • Klockan 24 augusti 2008 kl. 20:02 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa koooooooooooom!!!!!

     
  • Klockan 25 augusti 2008 kl. 09:13 , Anonymous Anonym sa...

    Kul med Stampe och hans äventyr inne i stan.

    Så otroligt ofärskämt att inte ens behaga hälsa när ngn säger Hej...

    Blev glad av att du ringde igår. Tar gärna blommorna till mina bredare fönsterbrädor den 9:e. Det pasasar perfekt den eftermiddagen :-)

     
  • Klockan 25 augusti 2008 kl. 12:46 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....åhhh, najs! du är så himla välkommen. ska genast skriva in det i agendan. kvällsfika med ostbågar och cola eller vad sa vi??? ha ha ha ha

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida