carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/08/04

Augusti

Georgia O'Keeffe Redcanna 1920-tal

Regnet slår hårt på taket till stugan.
Dämpar intrycken från omvärlden.
Pelargoner är inte regntåliga.
Deras blommor blir bruna klumpar.
På radion pratar de om kinesisk poetik.
Vad är det?
Augusti är månaden då allt börjar om.
Efter augusti - september.
Månaden jag älskar mest.
Frisk luft med doft av äpple.
Stickade polotröjor och höga svart stövlar.
Jag kanske finner mig själv.
I september.
Eller också inte.

5 kommentarer:

  • Klockan 4 augusti 2008 kl. 20:00 , Anonymous Anonym sa...

    Men vilken fin bild, vilka färger...de gillar jag skarpt!!!

    Äpplen, hoppas att de som finns här smakar gott...det vore underbart. I så fall får du mer än gärna komma och plocka.

    Kram i massor.

     
  • Klockan 4 augusti 2008 kl. 21:20 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...hej fina du.
    äpplen plockar jag gärna. är på jakt efter körsbär. vill koka sylt. sist jag gjorde det stod jag och kärnade ur halvfrusna bär i fyra timmar, svårt blåfrusen men jävlar vilken god sylt.

     
  • Klockan 5 augusti 2008 kl. 19:54 , Anonymous Anonym sa...

    har ev nys om bär för saft/sylt hos en jobbarkompis. När jag var där för några veckor sedan fanns det massor, men hon sa att de inte var goda för att det var inte ätabär...ska fråga henne om jag får komma och plocka.

     
  • Klockan 6 augusti 2008 kl. 05:35 , Anonymous Anonym sa...

    september är krispig lycka!
    i dag ska vi föra Lukas till vila i sommarstugans mull.
    i morgon min sköna, ringer jag dig,
    är du kanske anträffbar på universitetet till och med?
    kaffe?
    macka?
    eller en jolmig polkagrisglass?

     
  • Klockan 6 augusti 2008 kl. 17:23 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...v: låter fantastiskt! hör gärna med henne. längtar efter den goooda sylten.

    s: är inte på uni, jobbar hemifrån istället. ring när som helst. tror inte jag ska någonstans imorgon.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida