carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/09/18

Här....

...ska jag jobba.
Känns så stort. Och lite overkligt.
Går förbi museet varje dag när jag promenerar till bussen.
Då pirrar det i magen.
Var tvungen att ta med min kamera och fota det.
För att förstå,
och glädjas.

Ps. Har varit lite orolig för Stampe.
Han har inte varit synlig på två dagar.
Men igår satt han där,
och mumsade på gräsmattans gröna blad.
Åhhh, vilken lättnad.
Förra veckan hade han en nattgäst.
De satt under min balkong när jag vaknade.
Smög fram med kameran. Men nattgästen var en hemlig en,
och raskt skuttade de iväg,
långt utom räckhåll för min kompaktkamera.
Gästen först och Stampe efter.
Verkar som Stampe skämdes lite för det,
för när gästen gick hem satt vid min balkong,
hela dagen.

Stampe och jag är kompisar...

7 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida