carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/09/09

Mixed emotions


Konstigt hur känslor är.
Fick tidernas glädjebesked förra veckan.
Borde ha firat i helgen.
Istället grät jag.
Grät för att jag inte fick berätta det för mamma.
Grät för att hon inte fanns här för att fira mig.
Grät för att jag fyller år på onsdag
och för att det kommer att bli min första födelsedag
på 38 år
som jag firar utan min mamma.


Livet är bräckligt.
Skört som skärvor av tunnaste musselskal.
Min kropp reagerar och blir fel.
Blodet är tunnare än molnen.
Trött.
På att sörja.
På att inte kunna vrida tiden tillbaka.
På att inte vara den som kunde bota min mamma.
På att kämpa.

Men vad hjälper det?
Jag kämpar ju i alla fall.

3 kommentarer:

  • Klockan 10 september 2008 kl. 07:47 , Anonymous Anonym sa...

    kärlek. du gav din mamma kärlek. i massor.

     
  • Klockan 10 september 2008 kl. 11:50 , Anonymous Anonym sa...

    Den kärlek, värme och omtanke samt allt annat du gav din mamma, och fortfarande ger henne är vackert och verkligen kärlek.
    Det tar lång tid att förstå och vänja sig vid hur det är nu.

    Kämpar gör du sannerligen...det är du en mästarinna på. Jag beundrar dig för din styrka.

    Ännu ett stort Grattis idag!!

    Lampan blev fin i ett av mina fönster hemma :-)

     
  • Klockan 11 september 2008 kl. 09:40 , Blogger Carmina Burana sa...

    s: tack för att du säger så.

    v: och om du visste hur mycket jag ser hur du kämpar, för dina flickor, för din kärlek och för ditt liv på landet.
    och glad är jag för att lampan jag fick av mamma får ett så fint nytt hem som hos dig. och för att du vill vårda mina blommor.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida