carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/10/18

In vino veritas


Valet av bild saknar förankring i något annat än att jag blir lite fnittrig av den. Farbrorn (det ska ju va Bacchus, sa han den där målarRubens) ser ju onekligen lite missnöjd ut. Är det för att den lille killen till höger kissar så uppseendeväckande och faktiskt snor lite uppmärksamhet från honom? Och är det inte lite märkligt att kisstrålen är ett ämne för bus och lek för den fina lejonflickan till vänster? Och vad säger man om den gemensamma aktivitet som damen med den uthängande tutten i rosa har med den nakne fabrorn? De fyller ju det stackars barnet med vin. Den ungen kommer ju bli skitpackad innan den här dagen är slut. Fast med den nakne gubben i bakgrunden kan ju den genusdebatterande kvinnan kallt konstatera att, förutom tuttflärperiet då, så är det ju killarna som står för nakenshowen. Är inte detta ett helt sanslöst motiv? Sätter man sig med ett symbollexikon så skulle en helt logisk tolkning uppenbara sig men sånt gör jag på dagarna. På kvällarna vill jag ha skojigt.

Har skickat min ansökan. Käre värld så stressigt det blev. Och om jag får det eller inte är egentligen inte det viktiga, det är nyttigt att tvingas formulera sig lite bara. Många saker på gång nu. Jobb på två platser i två städer och kanske en ny jobböppning här i stan, vi får se. Blir i sånt fall att föreläsa på ett privat utbildningsföretag..... hoppas. Alltid bra att tjäna mera pengar för nu har jag inte ett ruttet lingon över. Men det är onekligen rätt konstigt. När man har fyra tusen på kontot då har man massor som man tycker att man behöver handla, men när det inte är mer än ett par hundralappar som man har över efter att alla räkningar är betalda, ja då inser man att man kan klara sig med ett veckomatinköp på tvåhundratretti spänn..... Tänk om jag alltid var lika restriktiv med hur jag handlar.... Satan i gatan va rik jag skulle va. Men det är ju så kul att handla.... Kanske skulle börja ligga med nån istället för jag tror det där shopperiet har en slags tillfredställelsefaktor som ibland ligger farligt när belåtenheten efter ett riktigt jävla fett åka. Ja, jag tror fan det... jag ska se till o ligga med nån snart..... Jepp!! Avgjort.

6 kommentarer:

  • Klockan 18 oktober 2006 kl. 22:42 , Anonymous Anonym sa...

    Fy fan vilken äcklig Bacchus! Men jag fnissar onekligen. Så helt utan respektingivelse...Jag tror på din teori om handla-ligga.

     
  • Klockan 18 oktober 2006 kl. 23:44 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... nice having your blessing lovely. återstår att se vem det kan bli.... hepp! hittade en ohyggligt kul stenmark där en kvinna öppnar ett skåp i köket och därinne sitter en pudel. under rutan står det - hon var så jävla sexig med sin lilla pudel i köksskåpet - och det var då jag fick för mig att det vore bättra att ligga lite än att handla... typ... notch notch, know what I mean know what I mean...hi hi

     
  • Klockan 19 oktober 2006 kl. 12:30 , Anonymous Anonym sa...

    Kul med ev ett nytt jobb. Hoppas du får det. Självklart hoppas jag att du även får respons på din ansökan...

    Paralellen shoppa-ligga har jag inte funderat på innan....hmm, med tanke på min Ullaredsresa så lär det bli tort på den ena fronten ett tag framöver i så fall....

     
  • Klockan 19 oktober 2006 kl. 13:23 , Blogger Carmina Burana sa...

    ... bomber o granater, den tanken slog mig inte ens! men givetvis borde man kunna kombinera båda synderna!! känner bara att det varit så satans torrt på liggafronten för min del att jag måste inse att det inte går att kompensera det genom att tokshoppa. lite "på-rktigt"-bekräftelse behöver man nog för att inte torka ihop totalt.

     
  • Klockan 19 oktober 2006 kl. 15:13 , Anonymous Anonym sa...

    Ja du har nog så rätt. Klart man kan kombinera dem ohejdat, det måste väl iaf vara det bästa...men att sudda ut den ena av dem kan inte vara allt för bra i längden.
    Lycka till i jakten på ett ligg :-)

     
  • Klockan 19 oktober 2006 kl. 15:52 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...tack ska du ha hjärtat mitt!!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida