carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/11/12

tårar...av både det ena och det andra slaget

Såg denna fantastiska föreställning i lördags. Skrattade så jag lät som en buksjuk get. Rördes till tårar av sorgsam sång av clownen Bengtsson. Inget kan gå upp mot denna stora kärlek man hyser till sitt syskon när han står där och bara ger. Ger på det mest modiga och generösa sätt man kan tänka sig.

Stockholm, Hötorgshallen med meze-wraps och provsmakning av torkade tranbär och ingefära, Street med krimskrams och värme, Roxy med trendflator i snygga sneakers, den feministiska bokhandeln Hallongrottan med den skojiga upplevelsen att bli tilltalad flata (syns det på mig?) och god mat och rött vin med fyllig eftersmak..... en helg värd att ta till sitt hjärta och använda när energinivån sjunkit under nollan.

På onsdag opereras min mamma. Ber till Gud. Vill tända ljus. Och hoppas. På det goda i livet.

5 kommentarer:

  • Klockan 13 november 2007 kl. 09:21 , Anonymous Anonym sa...

    jag kan tänka mig att föreställningen var fantastisk. otto har något som är svårt att undvika. han är tamigfan überclownmästare!

    jag lovar att tända många ljus, alla ljus jag har hemma i morgon för att allt ska gå bra. jag vill gärna prata med dig. du bestämmer när. kanske vill du hellre vänta till efter, det förstår jag i så fall. kram och puss och all lycka.

     
  • Klockan 13 november 2007 kl. 18:08 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...hej min fina. jag är så uppe i jobb och så överstressad att jag förmodligen inte kommer att hinna prata i telefonen vare sig idag eller imorgon men jag vill vill vill prata med dig och ringer gärna på torsdag eller fredag?! är det okej?
    herregud så underbart det känns att ha vänner som du. som finns där. alltid liksom. dig skattar jag högt ska du veta. jävligt högt...

     
  • Klockan 13 november 2007 kl. 18:32 , Anonymous Anonym sa...

    om du hinner denna vecka så är det nog bara torsdag jag är tillgänglig. annars hörs vi veckan efter. all kärlek och grattis till kommande förlovning. du är fantastisk. lycka till nu och hälsa/krama mor från mig. puss

     
  • Klockan 13 november 2007 kl. 20:24 , Anonymous Anonym sa...

    Din helg verkar sannerligen varit som balsam för själen, ngt som du behövde :-)

    Mina vänner och familjen lovordade dina pajer. De var fantastiskt goda och jag sa flera gånger att jag inte fattar hur man gör så höga och fina pajer....och jag fattar det inte fortfarande faktistk. Mmmums så goda de var!! TACK kära du för dem!!

    Nu är vi på plats med allt som hör till. Packar upp så gott jag kan och eftersom det blir så mkt större här så slukar ju alla garderober massor av saker att det inte är svårt att packa upp :-)

    Tänker på mamman din mkt. Kramar om!
    Självklart kramar till dig, O, och dina käraesta stor som liten.

     
  • Klockan 13 november 2007 kl. 20:30 , Anonymous Anonym sa...

    Carina! Tänker på dig och din mamma och hoppas att allt går bra! Kram

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida