carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/06/24

Tomrum

Det är i de små sakerna saknaden finns.
Att vakna och hon inte sitter i soffan under parasollet coh löser korsord.
Att vakna på landet andra dagen på semestern utan att vakna till någon.
Tystnaden i att ingen ropar på en när man plockar blåbär för länge.
Det konstiga att plocka sommarens första blåbär utan att ha henne här att ge dem till.
För varje år, när hon fick de första blåbären, sa hon alltid: Åh Carina, minns du!! Mormor älskade verkligen blåbär.
Oviljan att se Morden i Midsummer ensam.
Att vara ensam.
Jag säger ofta att jag inte har svårt för att vara ensam. Att jag istället ser det som att jag är med mig själv. Men nu är ensamheten bara..... ensam helt enkelt.

Jag behöver mat. Skrev precis i ett sms till Sofia att surfittan inom mig kanske tinar om jag ger henne lite mat.... kanske även de nyplockade blåbären som står därute i köket.

2 kommentarer:

  • Klockan 24 juni 2008 kl. 22:43 , Anonymous Anonym sa...

    Jag har kollat på "Morden i Midsummer". Ensam. Gillade att vara ensam förr. Inte längre. Jag åt smörgås och drack varm choklad. Tänkte på allt fint och hur mycket tid man onödigt lägger på skit. Jag vill se "Morden..." med någon, jag vill ha en hund som hoppar upp i soffan, jag vill ha blåbärspaj och värme och att alla ska finnas i min närhet.

     
  • Klockan 25 juni 2008 kl. 10:28 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...kära syster, det vill jag med. värme. familj. att ses av någon. att ha konturer.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida