carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2009/03/21

So much to do, so little time

Hänger och dinglar i hasorna på Tiden. Som en vante. Farten verkar styra min väg, för inte känns det som jag gör det.
Stressen maler på som en grottekvarn, obönhörlig och omöjlig att förändra om man inte besitter jättars styrka.
Får svassa med efter bästa förmåga och hoppas att det blir ett museum av det hela. Längtar till den dag som heter 5 april.

Då ska jag till Landet.
Vädra vinter ur kuddar.
Kratta fjolårets löv och pinnar.
Elda brasa i kaminen på kvällen
och vakna morgonen därpå med kall nästipp.
Drick kaffe tillsamman med Utsikten.
Andas tystnaden.

Bara vara.

Eller också målar jag om mitt vardagsrum i stan....

7 kommentarer:

  • Klockan 22 mars 2009 kl. 15:40 , Anonymous Anonym sa...

    Tack för inbjudan!! Lördagen är bokad till ditt museum.

    Att dina timmar på dygnet inte räcker till just nu. Antar att du jobbar dag och natt med alla möjliga saker som ska fixas och fejas och som bara SKA bli klar innan premiären.

    När tiden kommit i fatt lite så önskar jag en träff. Antinge här eller hos dig...kan gärna hjälpa dig att måla om ifall du vill. Det går garanterat att snacka strunt och måla samtidigt.

    Kram och glöm inte att stanna upp någon gång om dagen och andas. Det behöver du i stressen som är.

     
  • Klockan 22 mars 2009 kl. 17:49 , Anonymous Anonym sa...

    hej fina. ja jävlar vad det går undan nu. paniken motas bort titt som tätt och jag hoppas hoppas att allt vi vill med det här verkligen kommer att kunna förverkligas.
    hjälp att måla tar jag gärna, om jag nu inte får för mig att göra det själv i påskveckan.
    har du påskledigt då, med töserna? de kanske inte har lov från dagis på samma sätt...
    men oavsett om vi målar eller inte så ska vi ses annica. tveklöst.
    puss kära väninna.

     
  • Klockan 25 mars 2009 kl. 20:07 , Anonymous Anonym sa...

    Nu över en vecka efter att jag fått inbjudan så inser jag att jag, kära U och min mamma har planerat in att åka till ditt museum på lördag den 28/3. Allt var så perfekt tajamt och mamma har lagt schemat utefter detta. Men när jag läste för mamma från inbjudan så ser jag att det inte är denna helg som det är öppet.
    Nu vet jag inte hur det blir den 4/4 eftersom det är aktiviteter på dagis med basar och grejer då...men kanske kan jag hinna både och med töserna.

    Är det så att jag har skrivit upp så fantastiskt fel eller har ni flyttat på invigningen en vecka???

    Jag tror jag behöver semester!

    Kram

     
  • Klockan 26 mars 2009 kl. 20:24 , Anonymous Anonym sa...

    ...allt är mauds fel. hon kunde inte 25 utan flyttade till den 1 april vilket gjorde att vi får ha den publika vernissagen den 4e. sorry. borde ha kommit ihåg att säga det.
    men jag hoppas att museet står kvar så vi kan ta en tur när det passar dig.

     
  • Klockan 31 mars 2009 kl. 19:33 , Anonymous Gunsan sa...

    Carina! Har just tittat på dig på Östnytt. Du är så proffsig!!
    Skulle mycket gärna komma den 4:e.
    EWK är så häftig och har så mycket att säga oss. Tyvärr blev det kollision med "familjeangelägenheter". Hoppas vi kan ses snart! S kommer ju hem på påsklov. Hur är det då för dig? Kram
    Zacco skulle säkert också bli mycket glad! :-)

     
  • Klockan 31 mars 2009 kl. 22:37 , Anonymous carina sa...

    tack fina du. jag är faktisk nervös inför imorgon men jag hoppas att allt ska gå vägen.
    synd att ni inte kan komma men jag tar emot er när ni än komme och ger er en privat visning.
    i påsk är jag ledig (börjar semestern på söndag och är ledig en heeeeel vecka)och det enda jag vet är att otto och jag ska fira påsken ihop. kan prata med honom och kanske helt enkelt ta med honom på tur till vadstena på en påskfika. vad skulle ni säga om det?
    vi hörs vidare om det tycker jag.
    puss o kram till dig gun och dina fina gossar därhemma.

     
  • Klockan 1 april 2009 kl. 16:54 , Anonymous Gunsan sa...

    Självklart är du och Otto välkomna hit på fika. det vore jättekul. S´Det har säkert gått utmärkt med Invigningen. Jag hörde nyss "Maudan" på radion.
    Ses snart!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida