carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2009/01/17

Lördag...lögardag...tvätta....mattan ligger i blöt i badkaret...

Köpte en ny mugg för ett tag sen. Den är ur serien Taika av Iittala och Taika betyder magi på finska. Mönstret föreställer en massa förunderliga fabeldjur. En räv som nästan har samma form som en påfågel. En uggla som ser ut som Ugglan i Fablernas värld. Träd som är en blandning mellan kurbits och Ernst Billgrens silhuettkonst.
Man kan läsa att formgivaren vill att mönstret på porslinet ska inspirera min fantasi och lust att berätta vackra sagor. Det är en fin mugg att dricka sitt morgonkaffe ur.

Bläddrar i de fyra senaste dagarnas DN. Fattar inte hur man kan ha så mycket att göra så man inte ens hinner njuta av tidningen. Hinner absolut inte på morgonen och dagarna på jobbet verkar bara bli längre för var dag som går så när jag kommer hem är det bara mat och sängen som gäller.

Förra veckan, den som slutade när jag gick hem från jobbet vid sjuhugget igår kväll , var en prövning. Men man växer ju av dem säger ju de vise.
Oj så lång jag kommer att bli....ha ha ha

5 kommentarer:

  • Klockan 17 januari 2009 kl. 13:13 , Anonymous Anonym sa...

    uuuu. jag känner igen din beskrivning av tiden och arbetet. är nyfiken på hur du har det på jobbet, ett mejl till mig? om du hinner så klart. snart kommer mor, far och taxen hit till oss. mys!

     
  • Klockan 17 januari 2009 kl. 13:35 , Anonymous Anonym sa...

    off kåsch bäjby! men det är en komplicerad historia som tar sin lilla tid att formulera... men den kommer.

     
  • Klockan 18 januari 2009 kl. 21:00 , Anonymous Anonym sa...

    Muggen låter jättefin, klart fantasiinspireande :-)

    Det är inte långt till invigning...så jag förstår om tiden börjar tryta.

    Hoppas att ni kunnat hämta bilderna...om det inte är gjort ännu så snart i alla fall.

     
  • Klockan 19 januari 2009 kl. 21:49 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...de är inte hämtade än men snaaaaart.

     
  • Klockan 22 januari 2009 kl. 20:48 , Anonymous Anonym sa...

    Jag fick en så fin present av dig idag! Du är underbar! Önskar du var här så jag kunde krama dig hårt hårt hårt.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida