carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2009/02/15

Here comes the rain again..

I tonåren var Eurythmics det bästa jag visste. Annie Lennox var rå, snygg utöver alla jordiska gränser och klädde sig i herrkostym. Tyckte hon var omåttligt ball för att hon tackade nej till alla kosmetikaföretags erbjudanden om att vara deras cover girl.
Låten Here comes the rain again har något slags inneboende magi som fortfarande suger tag i maggropen och jag blir 16 år igen och sitter med kompisarna i stora trappan på Lärka. Jag har brun polotröja, svart kort snäv kjol, svart- och brunrandiga strumpbyxor och svarta kängor. Håret har en obskyr blåsvart nyans och kring ögonen svart kajal. Jag doftar Le Jardin för den fick jag i julklapp tillsammans med en ny hårblås av min första pojkvän. Han tog min oskuld. Jag tog hans. Det är det enda heteroförhållande jag ser tillbaka på med ömhet.
Året var 1986.

Annie sjöng om hur regnet kommer åter och att det faller över ens huvud som ett minne och som en ny känsla.

Jag väntar på regnet.

4 kommentarer:

  • Klockan 18 februari 2009 kl. 19:55 , Anonymous Anonym sa...

    Eurythmics gillade jag skarpt på den tiden...

    Med regn kommer solsken och då tänker jag på sommaren så jag håller med. Regn så varma solen kan komma....men inte förens efter sportlovet. Låt mina töser få ha lite lite vinter i alla fall...med de 2½ cm hård gammal snö som finns hos mina föräldrar.

     
  • Klockan 18 februari 2009 kl. 19:56 , Anonymous Anonym sa...

    Hmm, råkade komma emot Enter...

     
  • Klockan 19 februari 2009 kl. 16:59 , Anonymous Anonym sa...

    Jag älskar också den låten. Måste nog youtuba upp den nu. "There must be an angel" älskar jag också.

    Lilla kattan! Har du hört några nyheter om henne?

     
  • Klockan 19 februari 2009 kl. 19:36 , Anonymous Anonym sa...

    ...ja gud så härligt. solskensregn med snabba skiftningar som lämnar världen nytvättad. önskar så att dina flickor fick lite mer snö för fy satan så trist det här är. 7 grader kallt. nysnö i puderform och gnistrande sol. det vore grejer det.

    kattkroppen blev adopterad förra veckan. därav foto. känns fint. men svårt. ytterligare ett band till sivan som försvann.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida