carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/10/23

Längtar, lyssnar, känner doften av...

Vill vakna och se frosten, den vackra, utanför mitt fönster. Höra knastret när jag går. Känna den friska och kalla luften genom näsan.


Snart kommer de. Stora, goda och saftiga. Med navel mitt i. Den mörka och sammetsmjuka kvällen i november doftar så.


Tänder ljus. Många. Dricker té. Och lyssnar....


...på Rickie. Hennes röst är som frosten på löven. Tunn. Spröd. Men den vackraste vackra.


Älskar Tom för att han älskade Rickie och för att hans röst är förankrad i berget.

9 kommentarer:

  • Klockan 23 oktober 2006 kl. 23:18 , Anonymous Anonym sa...

    Längtar också. Ibland kan man ana det-väldoftande frostvinterluft om morgonen.

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 09:01 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... hoppas den kommer snart. är så trött på detta konstiga varma väder. älskar ju hösten... men var är den?

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 13:45 , Anonymous Anonym sa...

    Jag vill ha 50 cm snö och -7 grader. Utan slask så klart. Tänk så mkt ljusare det blir med vacker vit snö...bra mkt bättre än detta urtrista regnlock hänger över ens axlar ute som det är nu.

    En fråga min vän. Vad gör du på lördag kväll?

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 14:34 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... jobbar på museet lördag och söndag så jag är nog hos mor. hade du något särskillt på gång?

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 15:07 , Anonymous Anonym sa...

    Har en biljett över till The Best of West End på Cloetta Center på lördag klockan 19:30. Tänkte fråga om du kanske ville hänga på....Camilla och Mattias ska oxå med...

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 16:23 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... fan va nice det skulle vara men jag sitter fast förankrad med skägget i brevlådan=inga stålar till nåt roligt. svider nåt jävligt men jag måste verkligen vända på varenda krona. jobbar ju bara halvtid och det märks i plånboken kan jag säga...
    tillvaron som glädjeflicka känns allt mer lockande. tror det kan finnas bra med flis i tuttbranchen.... eller nåt... :-)

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 16:51 , Anonymous Anonym sa...

    Men jag ger dig biljetten. Förklarar mera senare varför...du får följa med utan att det kostar ett ruttet öre...bortsett från resan...
    Jag åker vägen över Ö Ryd med Camilla och Mattias för att lämna deras barn där och sedan drar vi till Linköping. Vi ska äta på Yogi innan...så jag blir upphämtad 15:30 på lördag.

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 17:38 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... men darling då!! what can I say, what can I say?? blir givetvis fruktansvärt glad men jag blir rädd att nåt inte är som det ska??
    ska iväg ikväll men vi kanske kan hörs imorgon?

    love you bejby. sju da'r i veckan!!

     
  • Klockan 24 oktober 2006 kl. 19:08 , Anonymous Anonym sa...

    Jo, du har nog anat vad det är...men det är inte ngn fara med mig, är inte ledsen. Alexandra fyller fyra imorgon så jag lär inte vara hemma. Men jag ringer på torsdag.

    Puss

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida