carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/11/19

i min mun...

...torkad melon...
....stora paranötter i yoghurtskal...
....syrliga torkade äppelbitar...
....skitstora russin i samma yoghurtkostym...
....vackert böjda cashewnötter med klänningar i vitt...

.....och torkade tranbär, söta och sträva.....

...skulle kunna äta ihjäl mig på detta. Det föreligger egentligen en stor risk för att jag gör det TROTS att dessa godsaker är jävligt dyra att inhandla. Känner mig ändå stärkt på något sätt när jag snaskar i mig nötter och frukt istället för (bara) hallonbåtar och punchpraliner (för de har också en stor plats i mitt sockerkristyrshjärta).

....oj jag glömde. Valnötter. Ännu ett av dessa naturens under som landar som en basketkeps på mina smaklökars terasserade ytor bak i munnen. mmmmmmmmm..... I Like!!

2 kommentarer:

  • Klockan 19 november 2007 kl. 18:05 , Anonymous Anonym sa...

    Du glömde ju kokostopparna i båda brunt och vitt...men så goda!!!

    Jag intalar mig det samma som dig. Det är nyttigt och just nöter (blandade) ska man ju äta en näve av om dagen. Och jag äter dem osaltade eftersom det är godare och nyttigare...(torkad)frukt är väl alrig onyttigt så det äter jag med gott samvete likaså.

    Undra om man kan göra yoghurten själv och tillverka egna yoghurtnötter.

    Kram på dig!!!

     
  • Klockan 19 november 2007 kl. 22:18 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...ohhhh så jävla fantastiskt det skulle vara. o jösses så smällfeter jag skulle bli...ha ha ha ha ha....
    jag vet att du har pratat om att försöka få tag på något sådant här recept. men jag undrar om det verkligen går att göra det?? ... tror det innehåller en del grejer vi kanske inte har i våra skafferier.

    och givetvis äts nötter osaltade. OCH orostade. då blir de ju söta, mjälla och mjuka och smälter som smör i munnen. herregud så gott.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida