carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/11/15

Om kärleken

Annie Leiboviz tog den här bilden i ett bokprojekt som heter Mother och som kom ut 1999, om jag inte minns fel. På bilden sitter Gwyneth Paltrow med sin mamma Blythe Danner. Blythe sa efter den här fotosejouren att hon blev så rörd över att ha sin dotter så nära sig. Att hon inte hade haft sin sin dotter sitta så nära sedan hon var ett litet barn.

Det här är en så fin berättelse. Oavsett var vi är i livet, vad vi gör eller hur kända vi är så kan ögonblicken fånga oss på det mest nära och intima sätt. Jag sitter ofta nära min mamma. Håller hennes hand eller klappar på henne. När jag var som sjukast för tio år sedan och jag höll på att vakna upp ur mardrömmen så red ångesten mig som en mara ur en slovakisk folksaga. Då lade sig min mamma bakom mig, hon lade sig sked med mig på sin och pappas stora och trygga säng och sa "- Gråt Carina".

Allt gick bra igår och nu väntar jag på besked om hon får komma hem idag eller om hon måste vara kvar. På Sofias blogg läste jag en kommentar där det stod "ett steg i taget, en dag i taget, för det är det enda som finns" och jag tror att jag väljer att ta det till mig idag.

3 kommentarer:

  • Klockan 15 november 2007 kl. 11:20 , Anonymous Anonym sa...

    Gud så vacker bild. Vad skönt, Carina, att allt gick väl. Drar en suck av lättnad.

     
  • Klockan 15 november 2007 kl. 18:34 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....ja, visst är den väl fin!!

    tack fina, för att du tänker på oss. provar att ringa dig lite senare under kvällen, när lillpyret är isäng.

     
  • Klockan 16 november 2007 kl. 15:10 , Anonymous Anonym sa...

    Håller med. Gud så vacker bild. Och även berättelsen till den.

    Blir lättad när jag läser att din mamma är hemma.

    Kram

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida