carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/02/05

Musik som katalysator

Märkligt hur mycket musik kan betyda. Jag lyssnar helt plötsligt på texter som om det var första gången fastän jag har hört dem hundra gånger tidigare. Anna Ternheim är sång med hjärta. Många säger att hon är monoton. Att hon låter likadant hela tiden. Kanske. Men det skiter jag i. Det låter bra. I mina öron.
Dessutom är hon ju snygg.

Idag är himlen grå. Kompakt. Inte alls det glättiga vårfrischa som var igår. Men det gör inget. Har sån lust att sova bara. Tycker att jag aldrig får sova ut. Längtar till jag får min lya. Då ska jag ta en lördag i sängen. Och en södag med kanske. Äta ostbågar och dricka coka cola.



Call me free today
If you seed my way
Time on my side
As well as my mind is

It's not with you for sure
No, not anymore
I intend to stay away for good

Just a matter how I define
My state of mind
Today is a good day
Today is a good day

Without your company
I have so many holes to fill
At least seven nights a week
Killing time

I still feel fine, I guess
My life was a mess
When i shared it with you
I was lonely

Now, I'm just alone

3 kommentarer:

  • Klockan 5 februari 2008 kl. 21:59 , Anonymous Anonym sa...

    Tvivlar inte på att du behöver sova min vän. Snart så är du i din lya och kan sova en hel helg. Göra som du vill och vräka i dig ostkrokar och cola. Mums, skulle kunna tänka mig att dela en påse krokar med dig. Eller kanske måste jag ha en egen påse?? I så fall får jag väl offra mig.

    Kram!!

     
  • Klockan 6 februari 2008 kl. 19:08 , Anonymous Anonym sa...

    å det låter skönt. det är snart, håll ut min vän! kokakåla o ostbågar. oj vad sugen jag blev helt plötsligt.

     
  • Klockan 13 februari 2008 kl. 17:57 , Anonymous Anonym sa...

    O my god. Den där låten är så fin att man vill gråta! Och ja: Anna är ju; minst sagt: ganska het.
    Hoppas du mår lite skapligt?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida