carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/03/18

under snön...

...genade över tomten i den våta snön idag, när jag hämtat posten ur brevlådan. Halvvägs upp för backen böjde jag mig ner och grävde med mina bara fingar i snön. Det var kallt men blomman fick mig varm. Den stack upp sitt blåa skira huvud ur det vita som om den ville säga: Se mig.

Jag såg och plockad den och två blåsippeblad. Inne i den lilla röda stugan räckte jag blomman till min mamma och sa: Vare sig våren eller jag har gett upp.

2 kommentarer:

  • Klockan 28 mars 2008 kl. 08:36 , Anonymous Anonym sa...

    små sköra tecken på liv kan ge en väldig livslust.

     
  • Klockan 30 mars 2008 kl. 20:52 , Anonymous Anonym sa...

    Hej Carina!

    Vi har vår i vår trädgård och jag har räfsat upp ris och torra löv - det känns bra.

    Hoppas du är ok och att våren är på gång..

    Kram Pia Lotta

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida