carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/04/09

Åter till staden där hela världen finns


Ett år har gått sedan jag var där. Ska åter besöka denna fantastiska stad som på så många sätt överraskade mig. Förstod inte att den var så betagande som den faktiskt är. Den äger ett slags opretentiös småstadscharm trots sin ofantliga storlek. Behaglig utan att tränga sig på.

Böckerna på bilderna har jag lånat på biblioteket. Ska läsa dem innan måndag tänkte jag. Annars kanske jag läser dem på bussen ner. För vi åker ju buss. Gillar Vallgrens kärlekshistoria så jag tror jag kommer att gilla hans poetiska om än oortodoxa resehandbok om denna stad och det land vari den ligger. Mosander, den gamle utrikeskorren från Expressen, skriver nog ett betydligt hastigare referat av samma stad. Med hastig menar jag nödvändigtvis inte sämre. Bara inte lika långsamt som Vallgren.

Har köpt nya skor. Foträta. I butiken "Sköna skon" i Norrköping. Pikolinos för 950 pix. Sitter som en basketkeps och är riktigt snygga. För att vara foträta menar jag. Har även köpt jeans. Röda, tajta jeans, för fullpris, inte rea som jag annars alltid väljer. Nej, vårröda för år 2008. Häpp så glammigt mitt arse blev.

Har ätit god middag med Sara idag. Och vi drack grönt té och åt mjölkchoklad efteråt. Så skönt att ha henne här. Skönt att det inte är förra veckan. Att allt är bättre den här veckan.

Åker till Berlin på min mammas inrådan. Det känns fint.

3 kommentarer:

  • Klockan 10 april 2008 kl. 08:24 , Anonymous Anonym sa...

    Åh! Du är så värd det!

     
  • Klockan 10 april 2008 kl. 11:44 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...känns som denna resa behövs kan jag säga. få chansen att fylla på energireserven lite. kampen är inte över ännu men just nu har vi en liten frist och då njuter vi allihop av lugnet.

     
  • Klockan 10 april 2008 kl. 16:38 , Anonymous Anonym sa...

    Instämmer med Sofia!!!

    Kram. Klart vi kan höras när du kommit hem. Hade planer på att slå en pling ikväll, jag gör så. Har du inte tid så säg.

    Kramar om varmt!!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida