carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/10/04

.....gör mig glad

...dricka stark och söt varm choklad med vispgrädde
...när min vackra vackra guddotter inte vill att jag ska gå hem
...när Landet får mig att längta efter min bror
...studenter som inte bara tänker att jag är en bra föreläsare utan säger det
...Stampe
...köpa kilopristyger och sy galet fluffiga sjalar
...att ha arbetat som intendent i tre dagar
...fett och socker
...porriga fantasier och vaknande lust
...höga klackar på stövlar
...pop, trots att jag knappt äger någon popskiva
...att veta att jag inte längre bryr mig om att jag inte är en kanonpingla med 52-kiloskropp
...att vara 38 år
...när jag rörs till tårar av minnet att jag en gång i somras kände mig så trygg hemma hos min älskade väninna och min guddotter att jag kunde vila en hel timme, trots smärtan i hjärtat
...små rosa rosor.. de sista på busken vid flaggstången
...doftpelargon på fingrarna
...tanken på att jag ska klippa håret och köpa nya brillor
...att åka till fina vänner på middag imorgon
...att veta att jag lever...lever så in i helvete

6 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida