carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/10/18

Höst

Nypon. Frisk klar luft. En och annan tom gren bland tusen andra som fortfarande har sina vackra glödande löv kvar.

Däribland finns jag. Jobbar 110 % på papperet. I verkligheten känns det som 210%. Trött som as men märkligt belåten. Små irritationsmoment som klämt luften ur lungorna har motats bort med konstruktiva lösningar.
Har bestämt mig att min hyresvärd ska få tapetsera mitt kök och min hall. Är trött på 80-talseländet som förstör alla inredningsansträngningar från min sida. Nej, vitt ska det bli. Och det ska ske nuuuuuuuuu.

Var i tidningen häromdagen. I flera faktiskt. I Norrköpingtidningen var jag intervjuad, i Folkbladet hade de tagit in pressmeddelandet från museet om att jag har börjat och i SvD hade de intervjuat vår presschef om mig och EWK-museet. Känns oerhört självmedvetet men onekligen fruktanvärt spännande. Huvet bubblar av idéer. Vill framåt.

Idag sitter jag soft i soffan och gör lite småsaker allt emellanåt. Är nog första dagen på veckor som jag har helt utan planer och som jag kan spendera i mysbyxor och okammat hår. Vaknade vid 9 men klev inte ur sängen förrän tio över 12. Låg ihopkurad som en katt i sängen och lyssnade på Morgonpasset och Mammas nya kille och spann så fönstren skallrade.
Himmelskt.

Nu ska jag nog göra något. Vad vet jag inte men det märker jag när jag reser mig ur soffan.

4 kommentarer:

  • Klockan 18 oktober 2008 kl. 21:22 , Anonymous Anonym sa...

    Låter som att du verkligen behövde en oplannerad dag. Har allt sett dig i tidninen :-)

    Tänker på dig och vill ringa, men tiden liksom bara äts upp av ett gigantiskt svart okänt hål och vips så är klockan skitsent och då kan jag inte ringa och bara snacka skit. Min klocka ringer ju oftast vid 4:40 vardagar. Kroppen illvrålar SÖMN rätt ofta på kvällarna...

    Jaja, ursäkter och åter ursäkter...

    Puss och kram på dig min kära väninna!!

     
  • Klockan 19 oktober 2008 kl. 23:37 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...är i samma situation. tröttheten sliter i kroppen och jag stirrar helt oförstående på klockan när den ringer på morgonen. hade alla intentioner att städa i helgen men jag befann mig i en efterlängtad koma under lördagen och med ca 45 tentor under söndagen och häpp... nu är kl halv tolv och jag borde ha somnat för länge sedan.

    jag vet att du finns där och du vet att jag finns.
    och som det står i sagan, tids nog är det tid för hattar..

     
  • Klockan 21 oktober 2008 kl. 07:30 , Anonymous Anonym sa...

    jag vill se tidning!!

     
  • Klockan 21 oktober 2008 kl. 10:27 , Blogger Carmina Burana sa...

    http://www.folkbladet.se/kulturnoje/artikel.aspx?articleid=4110885

    http://www.nt.se/kultur/artikel.aspx?articleid=4342984

    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1892509.svd

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida