carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/12/29

Konsten, den vackra

Ibland behöver jag inte definiera för mig själv vad Konsten är.
Det räcker med att titta.
Och bli behagad.
Det här är vackert så det gör ont.
Dante Gabriel Rosetti.

Julen har passerat.
Jag har varit helt skräckslagen inför att fira den utan mamma.
Men jag var på en plats, med de finaste av människor.
Inga krav.
Inga måsten.
Om lusten fanns att stiga upp, glida i mina rosa plyschbyxor
och inte kamma håret....
så kunde jag göra det.

Lugnet infann sig.
Tände ljus på en liten kyrkogård jag aldrig besökt förut.
En liten minneslund med några flämtande lågor.
Och där fick vårt ljus till mamma plats.

Jag tackar Gud för min fina storebror.

4 kommentarer:

  • Klockan 30 december 2008 kl. 15:21 , Anonymous Anonym sa...

    Du har en riktigt fin storebror. Och har har en riktigt fin syster!

     
  • Klockan 31 december 2008 kl. 12:40 , Blogger Taxpojken sa...

    Stor Kram och Gott Nytt År till dig Carina, önskar Vi Tre i Vadstena.
    Vi gläds åt att du haft en god jul, trots allt.
    Hoppas att vi kan ses snart på det nya året.
    Ditt "pepparkaksgubbeänglaspel" har lyst fint på vårt julbord. Karaokeen har inte kommit loss ännu, men vi ser fram emot det!!

     
  • Klockan 2 januari 2009 kl. 12:18 , Anonymous Anonym sa...

    ...tack fina taxpojke och tillhörande taxfamilj.
    min jul blev fin och jag är jätteglad över att ni förgyllde inledningen på den.

    önskar er så mycket gott som bara går detta kommande år 2009.
    tror själv att det kommer bli skitbra.


    tusen nyårskramar
    // c

     
  • Klockan 2 januari 2009 kl. 12:19 , Anonymous Anonym sa...

    ...ps.
    vi körde karaoken i julas och jävlar i min lilla låda så roligt det var. svarta tupp.... internationalen... ja käre värld.
    bara bra dängor ju!
    så mitt tips är att slurka i sig lite rödtjut och gala ikapp med varandra. det stärker nästan lika mycket som en promenad.
    :)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida