carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2009/01/02

Bitter-sweet

Känns som att man ska säga något stort om det gångna året.
Men jag gör inte det.
Det har varit good times.
And bad.
Men ett år har gått och med tiden så läks såren.
Vissa började läka ganska direkt.
Andra kanske behövdes göras rena innan läkningen kunde ta vid.
När jag ser tillbaka på hur mycket som hänt,
känns året långt som en eon.
Men ändå känns det som att det bara svischade till.
Kan någon förklara?

Ett nyår, eller jul med för den delen,
medför alltid en känsla av bitter-sweet.
När man visserligen känner in det stora i just den dagen
men där det alltid kommer ett svall av allvar som ett svagt eko i bakgrunden.
Inget obehagligt.
Bara mellow.
Jag kände inte det här när jag var yngre.
Kanske är det något som hör den vuxne människan till.
Vet inte.

Nu.
Tolv månader.
Singel.
Intendent.
Föräldralös.
Korthårig.
Nya glasögon.
Starkare.

Vem vet vilken väg det här året kommer att leda in mig på.
Jag följer allén och ser vad som händer.

5 kommentarer:

  • Klockan 4 januari 2009 kl. 13:56 , Anonymous Anonym sa...

    Det kommer bli en vacker vandring längs den där allén...

     
  • Klockan 4 januari 2009 kl. 15:21 , Anonymous Anonym sa...

    ...tror du det? jag hoppas.

     
  • Klockan 4 januari 2009 kl. 15:47 , Anonymous Anonym sa...

    Vackra människa, nu finns det oerhört fina bilder på dig i din mailkorg. :)

     
  • Klockan 4 januari 2009 kl. 19:19 , Anonymous Anonym sa...

    Nya glasögon och korthårig låter spännande. Dags att ses känner jag.

    Jag kan ta dig till en vacker allé bara löven kommer på träden...Jag tror att din allé kommer att bli en fin sådan. Mycket som du går in i blir fint tycker jag :-)

    Kramar

     
  • Klockan 4 januari 2009 kl. 19:46 , Anonymous Anonym sa...

    fina ni, tack för att ni finns.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida