carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/10/30

Sucka mitt hjärta, men brist icke...

Gustave Courbet Les Dormeuses

Trött idag. Jobbar mycket och får inte riktigt tiden att räcka till att bara vara en stund, och inget göra. Kroppen strular. Värken gör sig påmind. Måste ändå göra saker. Gud vet att det hjälper att jag älskar detta som jag måste göra. Sinnlighet finns ändå i min närhet. Har många fina människor som omsluter mig med sin vänskap.


Monika Larsen Dennis Sleepless

Konstig musik på radion. När körmusik blir ett slags atonalt kaos, då fattar inte jag nånting. Kaffet i muggen är dock gott och snart ska jag sätta på mig ett par raggsockar och börja skriva. Kanske borde sticka lite mer sockar. Är det nån som behöver kanske? Skulle även vilja sy mina nya köksgardiner. Har ett så vackert vitt tyg med grafiskt konturmålade svarta blommor i en bunt i klädkammaren. Men när det blir vet jag inte riktigt. Skulle även behöva städa för här är dammigt. Min mamma frågade om jag hade stora dammråttor och jag svarade henne att dammet har vuxit till digniteten radhus vid det här laget. Hon skrattade och sa att då blir de ju lättare att få fatt på och då blir ju städningen ännu lättare. Älskar mamma för att hon kan få allt att bli lite lättare, lite roligare och lite mindre farligt.

4 kommentarer:

  • Klockan 30 oktober 2006 kl. 19:28 , Anonymous Anonym sa...

    Så vackra bilder. Och ibland är inte p2 vad man vill att det ska vara. Nu är det någon käck musik som låter som den är skriven för Familjen Macahan.

     
  • Klockan 30 oktober 2006 kl. 19:54 , Anonymous Anonym sa...

    Jaaa, raggdockar sliter man ju ut...oki, de går att laga, men till en viss gräns :-)

    Projekt finns det gott om även hemma hos mig...ska bara avsluta de jag har påbörjat innan jag ska ta tag i tex filtgörandet. Har hittat ett så fränt fleece tyg med flames på. Jag vet, det låter töntigt, men jag gillar flames och dödskallar av ngn konstig aneldnign. Så min gosiga stora fleece filt ska bli med flames på! När mina andra projekt är färdiga.....hoppas det blir innan vintern kommer bara för denna lägenhet är kall.

    Puss min gurka, du är så salt och go :-)

     
  • Klockan 30 oktober 2006 kl. 21:20 , Anonymous Anonym sa...

    eeeehh, minns att jag för längesedan skrev något om raggsockor, att jag hade så många att jag inte behövde fler. Sånt skitprat, finnes tid och lust låter jag mig gärna bli stickad till. Kanske kan du spinna dammullstråd av dammråttorna?

     
  • Klockan 30 oktober 2006 kl. 21:51 , Blogger Carmina Burana sa...

    ... dammullstråd av dammråttorna. så vackert sagt om något så ovackert. och flames är det många som gillar. när jag rökte hade både K och jag tändare med flames, min var blå och hennes var rosa... coola brudar var vi så nikotinråttor vi var!!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida