carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/11/03

När Kungen skar halsen av Drottningen...

Imorgon ska jag på maskerad. Det märkliga fenomenet Halloween har drabbat även mig då mina vänner ser ett utmärkt tillfälle i detta helg-tema att samla alla och supa sig snygga i kostymer som gör att jag förstår att ET längtade hem. Själv gör jag en favorit i repris men med en viss modifiering. Tar blåsan jag sydde till Kaki-temat och syr ett ordensband i blått med en guldgrunka à la ponnyprisrosetter längst ner, allt för att det ska se ut som ett riktigt ordensband och inte som det överdimensionerade hopprep av sidenband som det är. Håret kommer att frissas till valkar tjocka som falukorvar och ett vackert diadem från BRIO för 25 kr ska därefter placeras ovanpå. På bröstet ska jag ha en kort på min man i en liknande rosettmojäng och det jag valt är detta eminenta kobojsarkort på Kalle sexton som jag hittade på nätet. Är han inte fin så säg.
Och för att temat ska bli Halloween måste ju den stackar kungen under dagen ha försökt garottera sin hustru, allt för att jag ska kunna gå på fest som Drottning Silvia med ett låtsassår på halsen, halvblek sminkning och hårvalkarna på ända. Blir nog söt som socker. Brutus, den vackra, ska klä sig i vampyrbruttamundering, en klädsel som passar den för tillfället nyinköpta peruken som handen i kakburken.
Så i dessa spöklika tider önskar jag alla jag älskar en fantastiskt helg med ett...

MOOOOOUAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH......................
(snodd omskrivning av gastars läte från väninnan i väster)

3 kommentarer:

  • Klockan 3 november 2006 kl. 20:31 , Anonymous Anonym sa...

    Du kommer att vara en riktig drottning som entrar tröskeln imorgon....
    Maskerad är kul, men det var nog tio år sedan jag var på en....då var jag clown och blev inte igenkänd förens jag öppnade truten...peruk, sminkad i hela fejset och hemmasydda kläder....kul var det iaf.

     
  • Klockan 3 november 2006 kl. 22:33 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... ja nu har jag dessutom sytt de små ponnyrosetterna och provade em med den där hiskeliga vita klänningen och vilket jävla spektakel!!!! känner mig jättetaggad och ser framförallt fram emot "inför" festen, när vi ska sminka oss. gud så skojigt.

    sov gott mitt hjärta så hörs vi snart.

     
  • Klockan 4 november 2006 kl. 08:20 , Anonymous Anonym sa...

    Ett kort skulle vara kul att se på hur det såg ut till slut....går det att fixa tror du?

    Är hemma varje kväll efter åtta i veckan...inte lördag. Då har C sin 35 års fest. Ska bli kul. Länge sedan jag var på fest. Måste laga punka innan dess för jag hade inte tänkt att köra bil dit....och skaffa batterier i cykellyset oxå.

    Kram

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida