carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/11/05

Söndag - dagen innan nästa vecka.

Söndagar kan vara tunga och mättade med känslan av att hålla andan. Förr var söndagar alltid lite ångestladdade men numera njuter jag av denna dag som är slutet på något och samtidigt början på något annat. Idag var en dag av dagen-efter. Fest i utstyrseln som kunde skrämma små barn. Brutus blev en valkyria från livet efter detta. Svepte sin cape och sitt svarta och silvervita hår runt hela sin blodsugarsnygga uppenbarelse med optimal elegans. Min garotterade drottning blev bleksiktig och hade en frisyr från Mars. Kungabilden på bröstet gjorde succé och fick innan jag gick hem byta plats från min klänningen till den ena värdens skelettpyjamasprydda bringa. Söndag är visningsdag på museet. Flickor och konst för hela slanten, allt med väninnan Brutus som en av åhörarna. Du gjorde mig så glad när du sa att jag var duktig!!!!
Nästa vecka är fylld med nya utmaningar, nya föreläsningar och nya möten med studenter. Allt detta skäl nog att känna sig förväntansfull.
Denna kommande vecka innehåller även kära möten. Imorgon med en person som passar in som huvudrollsinnehavare i en allegori om Skönheten. Varma mjuka lockar runt ett skört ansikte med blåa ögon. Kommer göra mig glad bara att se henne.
Tisdag är dagen när nästa vackra varelse kommer att förgylla mitt hem med sina blonda lockar som ramar in ytterligare ett ansikte skönt som en gudinnas och som besitter de finaste egenskaper som gör mig stolt över att du är min vän.
Senare en tur i luren med min vackra A. Fina du, jag ringer senare i veckan. Körigt måndag (måste skriva manus på engelska för tisdagens föreläsning) och tisdag (darling Sophy kommer hit) men onsdag gör jag ett försök så får vi se om vi når varandra.
Fina, fina änglamänniskor, er tycker jag om!

1 kommentarer:

  • Klockan 5 november 2006 kl. 21:13 , Anonymous Anonym sa...

    Håller med om att söndagar tidigare var ångestladdade och trista, men varför förstöra en hel dag med att fundera över hur trist/jobbigt den kommande arbetsveckan ska bli....
    På fredagen gläds man mkt över den kommande helgen men när man har hälften kvar av helgen börjar man redan ojja sig över kommande vecka. Varför inte bara njuta av de två lediga dagarna man har...som man ju längtar så efter på fredagen...nej, fortsätt att njuta av helgen även på söndagen...även om den för din del denna vackra söndag fylldes av "dagen-efter"....

    Själv har jag varit hos mor och far med töserna och pysslat, gjort garntomtar och smällkarameller och blå blittriga pipränsarstjärnor. En trevlig dag som även gav mig tre matlådor....Åhh tack mamma för dem!!

    På onsdag kväll blir bra...äter middag med töserna hos L men efter det är jag hemma. Vid åtta snåret eller senare.

    Kramen

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida