carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2008/11/29

At the end of the day...

Imorgon första advent.
Känns svårt att uppbåda intresse för julen i år.
Kanske blir det bättre nästa år.
Men jag kräver inte att julen ska vara bra i år,
den får helt enkelt bara vara något som liksom bara passerar förbi.

Min farmors adventsljusstake tyckte aldrig min mamma om.
Hon tyckte den var alldeles för prålig.
Egentligen kanske den är det men den är väldigt fin när den
lyser upp min brors fönster.
De hade bara olika smak helt enkelt.

En gång fick min mamma och pappa en gondol av farmor.
Gondolen var stor som fan och hade en massa guld och färgade lampor som blinkade.
Så förfärligt detta var för min stilrena mamma.
Jag minns den svagt men det roliga var att hon helt kallt
lät min brorsa leka med den
så att den gick sönder....
Min mamma kunde då skylla på att den råkat gå sönder.... host host...

Igår hade jag min sista föreläsning.
mina fyra år som lärare på universitetet är över.
Trodde separationsångesten skulle vara svårare
men det känns snarare som om jag redan gått vidare.
Till museet.
Mitt museum......

6 kommentarer:

  • Klockan 30 november 2008 kl. 16:12 , Anonymous Anonym sa...

    Min kompis...da kjårejtör!
    Jag är stolt över´na.

    //Brutus

     
  • Klockan 1 december 2008 kl. 13:43 , Anonymous Anonym sa...

    ...tacktacktack du brutus, min brutus!

     
  • Klockan 1 december 2008 kl. 21:59 , Anonymous Anonym sa...

    Prålig som få var den staken, men den är fin!!

    Julen måste inte vara bra alla år. Detta är ett av dina år då den inte är som den alltid varit...vilket inte är så speciellt konstigt.

    Säg till när vi får komma till ditt museum, ska bli kul och spännande att se :-)

    Kram kram

     
  • Klockan 2 december 2008 kl. 16:10 , Anonymous Anonym sa...

    Underbar stake!!! Grattis min vän till ett avslut. Är det redan 4 år? Galet.

    crazy crazy crazy

     
  • Klockan 2 december 2008 kl. 20:28 , Anonymous Anonym sa...

    ....visst är det så A. känner faktisk ingen press att prestera något inför den här julen, det får bli en annan gång liksom.

    och visst fan är det crazy sofia. kan knappt fatta att det ändå är så länge som fyra år.
    undrar hur många det blir på museet.....

     
  • Klockan 11 december 2008 kl. 21:47 , Anonymous Anonym sa...

    hej intendendenten! hoppas du haft en fantastisk julfest på uni. jag spenderar natten i dubbelsäng med en tax som sällskap.känns högtidligt. tackar ödmjukast för igår, det var som vanligt underbart. och dina presenter var fantastiska. arbetarsångerna som karaoke var höjden. puss min fina fina vän!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida