carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/11/13

Ullgarn och stickor...


Sitter hemma och är sjukskriven för första gången på fyra år. Känns tungt som fan. Min pliktkänsla och min kärlek till mitt arbete i kombination med att jag blir helvetiskt förbannad när den här sjukan jag har får bestämma gör att det inte alls är någon behaglig situation. Dock tröstar jag mig med att dessa skov alltid för med sig att jag tar upp stickningen igen. Mina leder rostar som pedalerna på en cykel från 30-talet och då är det bra med rörelse. Tappar stickorna då och då för fingrarna min ser ut som tjocka frukostkorvar med det resulterar i alla fall så småningom i vackra små stickade saker. Har fått för mig att jag ska sticka pulsvärmare, dessa armledernas benvärmare som går fort, fort, fort att sticka och blir jättefina och varma och sköna. Att de blir klara fort är fantastiskt och det bereder en resultatinriktad person som mig mycket glädje. Snart kanske ni får ett alster eller två...

7 kommentarer:

  • Klockan 13 november 2006 kl. 12:52 , Anonymous Anonym sa...

    Envis som en åsna är du, men ibland måste sjukan få sin del och du bli sjukrkriven....att du klarat dig i hela fyra år är ju bara fantastiskt. Se det på det sättet istället. Många många andra hade helt klart krupit till korset och sjukanmält sig bra mycket tidigare än du gjort.

    Så mitt hjärta, de det inte som ett nederlag att du måste vara hemma ett tag....idland kräver helt enkelt kroppen det och var fjärde år är inte ofta.

    Har det lite lugnt på jobbet så jag har lyckats få till en hel massa inlägg i min blogg idag....

     
  • Klockan 13 november 2006 kl. 12:52 , Anonymous Anonym sa...

    Envis som en åsna är du, men ibland måste sjukan få sin del och du bli sjukrkriven....att du klarat dig i hela fyra år är ju bara fantastiskt. Se det på det sättet istället. Många många andra hade helt klart krupit till korset och sjukanmält sig bra mycket tidigare än du gjort.

    Så mitt hjärta, de det inte som ett nederlag att du måste vara hemma ett tag....idland kräver helt enkelt kroppen det och var fjärde år är inte ofta.

    Har det lite lugnt på jobbet så jag har lyckats få till en hel massa inlägg i min blogg idag....

     
  • Klockan 13 november 2006 kl. 12:53 , Anonymous Anonym sa...

    Sorry sorry....dubletter blev det....slidare på knappen....och vips blev det två...

     
  • Klockan 13 november 2006 kl. 16:44 , Anonymous Anonym sa...

    Kura i soffan med stickor och garn, tänd ljus och tänk på värme. Unna dig en tallrik pyttipanna och samla kraft, hämta styrka ur skapandet. All kärlek i mig till dig.

     
  • Klockan 13 november 2006 kl. 20:19 , Blogger Carmina Burana sa...

    fan vilka rara flickor ni är som ger mig ert stöd. har blivit supportad från afmiljen, av vännerna och av arbetskamraterna så det verkar som att ingen ser mig som en myglare. och precis som du säger, vart fjärde år kanske inte är så farligt.

    ska ta det lite lugnt, vet att det här inte ger med sig om jag inte fixar lite ro i kroppen. men jag vill inte ha nån pyttipanna.... fast förr tyckte jag ju att det var görgott. anser färdiga kötttbullar som värre så jag hoppas jag återfår respekten av dig darling sophy nu när inga pre-fabade köttvaror bebor min fryskorg...

     
  • Klockan 13 november 2006 kl. 21:10 , Anonymous Anonym sa...

    Hemmagjord vegatarisk pyttipanna är ju gott...antingen med quorn bitar eller bara grönsaker.
    Potatis, lök, morötter, paprika, squash och ev quornbitar. Till det stekt ägg och rödbetor....åhhh, det är ju gott och inte ett spår av felixs unkna readymade märke :-)

    En liten böna i den kan oxå bli god...mmmm

    Men med smaken är det ju som baken...den är delad :-)

     
  • Klockan 14 november 2006 kl. 00:39 , Blogger Carmina Burana sa...

    ... du har så rätt. en vegopytt som är homemade är både nyttig, god och värd all aktning. det är bara det att sofia har retat mig för att jag, som alltid tjatar om råvaror och tycker allt färdiglagat är äckligt, faktiskt hade två färdigrätter på min forna inhandlingslista och det var köttsoppa på burk och krögarpytt från felix. sofia har ju rätt, inte fan finns det nåt vettigt i dessa pyttar men jävlar i min lilla låda så gott det var.
    nu fick jag fan lite inspiration, ska nog köra en vegopytt i morgon. gott!!!

    (vad jag svär!!??)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida