carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/01/08

"Litteris et artibus" - För vetenskap och konst


Even in literature and art, no man who bothers
about originality will ever be original: whereas
if you simply try to tell the truth
(without caring twopence how often it has been told before)
you will, nine times out of ten, become original without
ever having noticed it.
C. S. Lewis
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Strukturen skall få vara den ledsagare som håller min hand den närmaste tiden. Denna vår måste vissa saker klaras av. Har dragit på mina förbannade uppsatser för länge nu och ska helt enkelt sätta mig ner i slutet av veckan och göra ett schema för hur mycket jag skall ha gjort och när, och framförallt hur mycket tid det får ta. Jag har lagt lite för mycket energi på mitt jobb, har nog jobbat 110% istället för de där 60% som jag får betalt för. Nog för att det kanske inte gör något, om man har tid och lust och man lär sig något, vilket jag tycker att jag har. Att jag jobbat så mycket har haft sina skäl och jag har lyckats jobba upp ett bra förtroende på min arbetsplats och i mig själv. Dock måste jag bli mer effektiv. Blir jag det får jag mer ork över till mina vänner, att läsa en bok, att dra iväg på något äventyr... you name it. Leva helt enkelt.
Känner hur ledigheten och det faktum att jag sket i att arbeta under julhelgen har gett mig ny energi att ta tag i saker. Nu blir det räfst och rättarting, som jag gick och sa i parti och minut för ett tag sen. Och ja, det stämmer. Nu ska här planeras och struktureras. Dessutom ska jag bli invald i en konstförening som kassör. Häpp så käckt va!!

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida