carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/12/21

The Miracle of Love.....



Det här är en ryamatta som är så fin. Jonas Bohlin heter mannen som designat den och det gjordes 1997.

Det året mådde jag inte så bra. Nu mår jag så fantastiskt mycket bättre. Och det har jag lyckan och kärleken till mina vänner att tacka för. Jag är så kär i mina nära och kära just nu så det finns inte. När det går upp för en hur synisk den värld är som jag jobbar i så blir den ibland som en låtsasverklighet.... den går liksom inte att ta på fullt allvar. Där kommer kärleken in.

The Miracle of Love var en låt som Eurythmics gjorde omkring 1986 och jag kommer ihåg att jag sjöng den i trapphallen på De Geer-gymnasiet för en klasskompis som fyllde år. Hon hade önskat sig det. Vet inte om jag minns den rätt....

How many sorrows

do you try to hide

In a world of illusions

that's covering your mind.

I'll show you something good

I'll show you something good

When you open your heart

you can make a new start

when your crumbling world falls apart

The Miracle of Love

will take away your pain

The Miracle of Love

comes your way again.....

Visst är den fin?! Igår fick jag ett rött hjärta och ett svart hjärta av fina Veggomamman som var här och åt. De är i täljsten. Detta förunderliga material som är så tungt. De är lena och mjuka, fast de är hårda, och genast absorberar de värmen från handen när man håller i dem. De är verkligen jättevackra. Tack fin.

3 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida