carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/01/14

Om jag jobbade på ett zoo.

Det finns vissa djur som jag skulle vilja umgås med för jag är så övertygad om att de är kloka. Ta den här fantstiska filosoferande brunbjörnen. Den ser cool, världsvan och mjuk ut. En sån jag vill luta min kind emot.
Min mamma har Animal Planet och det finns inget roligare att titta på än de här surikaterna. De latjar runt, sitter, halvligger och kramas som små människor. Visst, det är väl ett slags små råttvarianter men det skiter jag i. Tror de är som jack russelhundar, helt enkelt roliga att vara med.

Lamor spottar. Jag är skitbra på att spotta. Min morfar lärde mig denna fantastiska konst när jag var liten (till mina föräldrars förtret kan jag säga). Men oavsett att det är lite småäckligt kan jag inte rå för att jag är lite stolt över att jag alltid vann alla spottävlingar på våran gård. Skulle vilja ha en spottävling med en lama. Tror dock inte jag skulle vinna.


Vem vill inte krama en chimpans?



Eller simma med delfiner?




4 kommentarer:

  • Klockan 14 januari 2007 kl. 22:12 , Anonymous Anonym sa...

    Jag skulle utan tvekan vilja gosa med en tiger. Fatta, en megastor katt att lägga huvudet mot och höra hur den spinner (vilket jag bara förutsätter att de gör).
    Surikaterna tycker jag oxå verkar roliga....partyhöjare på ngt sätt.
    Hade inte en aning om att du kunde spotta...kul med dolda talanger :-)

    Kram i blåsten.

     
  • Klockan 15 januari 2007 kl. 08:51 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....partyhöjare är verkligen ordet som på pricken beskriver de här små liven. det är så roliga tv-program när de kommer på Animal Planet och jag kan inte se det utan att garva högt, för de ser så förnumstigt fåniga ut...

     
  • Klockan 15 januari 2007 kl. 09:52 , Anonymous Anonym sa...

    Näsapor och näsbjörnar skulle jag vilja stifta bekantskap med!

     
  • Klockan 15 januari 2007 kl. 12:38 , Blogger Carmina Burana sa...

    undrar om de har bättre luktsinne med de där enorma doftorganen???????.....hmmmmm....

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida