carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/11/14

H2O i fast form

En snöflinga.
Så snart den når min hud smälter den och blir en gnistrande blank droppe.
Att varje snöflinga är unik är ett av den här världens stora mysterier.
Vem hittar på alla mönster?
Bräckligheten hos det vackraste kan skrämma.
Men jag vill ändå inte leva mitt liv utan detta sköra.
Att förklara min kärlek är att gå på lina.
Visionen om att jag ska falla flimmrar framför mina ögon men måste jag ändå inte våga gå?
Berusningen där uppe.
Högt över marken.
Gör mig yr.
Men modig.
Jag förlorar ingeting på att låta min förälskelse leva.
Varför stävja den när den så uppenbart lever sitt eget liv?

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida