carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/01/20

Sol i hjärta, sol i sinne


Tio i sex ikväll ska jag möta den Fina vid busshållplatsen. Är så sprattlig så det finns inte... Herregud vilken optimal energikick. Känns som jag springer ett känslomässigt maraton...
Vad ska jag då bjuda på? Jo jag ska marinera räkor i chili, lime, vitlök och basilika som jag ska snabbsteka så de bara blir lite ljumma. Till det vinho verde, ett portugisikt färskvin med lite bubblor i. Det finns en tanke med denna förrätt för den kräver att man pysslar lite med händerna och då kan man titta ner lite, på självaste räkorna. Och då kan man få lite tid att vänja sig vid att man verkligen har den andra mitt emot sig. Häpp så fint va!!
Till varmrätt blir det fisksoppa med fänkål, morötter, potatis, saffran, vitt vin och grädde, smaksatt med timjan och basilika. Jag ska även baka ciabatta för det ser väl lite fint ut. Till soppan har jag tänkt ett rosévin som jag älskar, Rose d'Anjou. Gott, gott, gott.
Avslutningsvis blir det ju vaniljpanacotta med hallon och egenplockade blåbär.
...och så vill jag pussa på henne......... och hon har sagt att hon vill pussa på mig också..... så idag kanske är dagen då jag får en puss....

6 kommentarer:

  • Klockan 20 januari 2007 kl. 12:04 , Anonymous Anonym sa...

    Jag bara ler.....eller *ler* kanske! Och vilken mat, det liksom vattnas i munnen på mig. Snärt ska jag äta en lunch swom är en riktig mammalunch:rabarberkräm och macka med stekt ägg.

     
  • Klockan 20 januari 2007 kl. 12:05 , Anonymous Anonym sa...

    Jag gillar mina stavfel.

     
  • Klockan 20 januari 2007 kl. 13:42 , Anonymous Anonym sa...

    ...det gör jag med...

     
  • Klockan 20 januari 2007 kl. 15:45 , Anonymous Anonym sa...

    Maten du kommer att bjuda på blir helt klart kanonbra. Blir lite nyfis på bubbelvinet.....låter spännande tycker jag, nog aldrig testat. Men det är inte så konstigt eftersom jag är en total vinanalfabet...

    Lycka till nu i kväll...tummarna är nu lite blå. Jag lättar lite på dem och tar tag i dem igen vid sexsnåret.

    Kvällen kan ju bara bli bra. God mat, trevligt sällskap och chansen till en puss, underbart ju!!!!

    Kram

     
  • Klockan 21 januari 2007 kl. 01:08 , Anonymous Anonym sa...

    Lyckospark!!!!

     
  • Klockan 21 januari 2007 kl. 15:41 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....ohh, det gick ju så bra förstår ni. en liten solstråle klev in genom min dörr och satte sig mitt i hjärtat på mig. käre värld vilken känslostormig upplevelse..... nu är jag ju förvissad om vad det är jag vill ha. inga dubier, inget som står i vägen, bara ren och skär lycka. och jag kan knappt fatta att det är sant. och hon vill ge mig det som den underbara fina människa hon är.
    ouiiiiiiiiiiihhhhh
    :)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida