carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/02/07

Om Konst....

Linn Fernström. En av de bäst betalda samtida unga konstnärerna i Sverige. Hon kan, till skilnad från alldeles för många, leva på sin konst. En av hennes målningar hänger i trapphallen i det hus dit vår avdelning kommer att flytta. En målning fylld med symboler, djur, färger och upplevelser.
Många av hennes målningar kan upplevas otäcka antar jag, men jag kan känna samma fascination för hennes scenerier som jag gör av Ernst Billgren. Hon säger ofta att hennes motiv är som vakendrömmar, som dagdrömmar där allt kan hända och inget är fel eller ologiskt.


Har själv dagdrömt idag. Oj, så skojigt det kan vara. Inget logiskt och rationellt som hindrar och inga spärrar står i vägen för allt fantastiskt som dyker upp där uppe bland de gråa mjuka vindlingarna. I like!!!


Klart slut!


3 kommentarer:

  • Klockan 7 februari 2007 kl. 19:21 , Anonymous Anonym sa...

    Halloj min underbara!

    Dagdrömma är härligt. Det finns inte några gränser, ingenting är omöjligt :-)

    Är hemma med sjuka barn. Stora har kräkts natten till idag och har sovit hela dagen. Lilla snorar så man kan tro att hon bara är snor hela hon...blev en kort arbetsvecka denna vecka....

    Trist att de är sjuka när snön ÄNTLIGEN är här.

    Kram

     
  • Klockan 7 februari 2007 kl. 19:35 , Anonymous Anonym sa...

    Linn Fernström är en klar favorit. På något sätt ett släktskap med madame Cronqvist tycker jag. Jag äter glass med krossad choklad. Lite frysskadad tror jag, du vet den där fryssmaken man kan känna ibland. Men jag var så in i fan sugen på glass och blev glad av att se det bortglömda paketet.

     
  • Klockan 8 februari 2007 kl. 09:31 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...men såååå trist att knyttena är sjuka igen A!!!! jobbigt för dig hörrö, och för de små. det är märkligt att det florerar så förbannat mycket bakterier nu för tiden. jag kanske riskerar att låta mossig nu men var vi så mycket sjuka när vi var små som alla stackars barn är idag? ja, ja. och som man säger "det var" bättre förr" :-)

    Bortglömd glass.... jävlar vilken underbar överraskning. krossad choklad är så gott på. blir lite festligt liksom
    på fredag ska jag göra chokladmaränger med Den Fina och hennes lilla tös. det är också sagolikt gott.

    puss mina darlings.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida