carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/04/11

Jag är en bullmastiff....ha ha ha...

Jag gjorde ett test jag fick veta vilken hund jag var. Det var på Veggomammans blogg som jag hittade länken till detta fantastiska testhttp://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0. Det här blev resultatet:

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Jag vill ha en bullmastiff.

Vidare kan jag säga att jag blev så jävla glad när jag såg en Loesje på ett elskåp häromdagen. Har inte sett några Loesje på länge och kan bli så omotiverat glad när jag ser dem. Visserligen är affischerna kanske inte de mest kloka alltid. snarare är de lite som Stenmark, ibland är de så på pricken skitbra och ibland fattar man ingenting. men det gör inget.
Den som jag såg på elskåpet hade texten "Nu får det vara nog sa farmor och drog ut soffan i parken" och jag kan inte tycka något annat än att det är genialt. På Loesjes hemsida kan man hitta fler affischer som man kan ladda ner för att själv trycka upp.



Det jag gillar med Loesje är att de är en grupp människor som verkligen går ut på stan och klistrar upp dessa lappar och skiter konsekvent i de böter de får för "förstörelse av allmän plats". Kan ibland tycka att det är lite för lite anarki i vardagen, att jag själv är lite för mycket mainstream. Kanske skulle allt bli bättre om man då och då dansade på borden. Vad tror ni?






2 kommentarer:

  • Klockan 11 april 2007 kl. 18:22 , Anonymous Anonym sa...

    Jag var helt loesjeig när jag var 17-18. Har mängder av kort i en låda någonstans. En jag minns: "Tystnaden är vacker, men den hörs inte så bra." Och en favorit: "Vem vet, kanske någon skriver en bok om dig en dag."

     
  • Klockan 11 april 2007 kl. 22:53 , Anonymous Anonym sa...

    ...åh så underbara!!!! vill också ha kort....

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida