carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/05/26

Att introduceras

Natt av Ola Billgren

Vår lilla stad (gillar 80-talskänslan)
Jag älskar dig (sköna gitarrer gung och djup, enkelt om kärlek)
Tag min hand (gillar det desperata tilltalet)
I skydd av mörkret (beskriver ensamheten SÅ bra)
Mitt hjärta ropar ditt namn (innerlig dans med någon nära)
Ikväll stannar jag hos dig (bara så vacker)
Som om du var här (snygg, sorlig, perfektion)
Bara för din skull (älskar pianot och blåset)
Man över bord (så har jag känt mig ibland)
En ledig man (snygga stråkar snygg självsäkerhet)
Död stjärna (känns som musiken till ett danskt drama)
Kungarna på Broadway (den är ju bara SÅ PÅ)
Varje steg du tar (det här är kärlek)
En regmetares sång (som att sitta på en veranda när det regnar med ett glas vin)
Nånting måste gå sönder (en sång för livet)
Samma sort (musikalisk perfektion, igenkänning textmässigt)

När man ska introduceras till en ny musikupplevelse blir det här den vackraste starten. Sofia min kära väninna, jag ska lyssna, begrunda och ta din kärlek till dessa gubbar på allvar och söka igenkänning i dina beskrivningar.
Tack Raring.




5 kommentarer:

  • Klockan 27 maj 2007 kl. 22:35 , Anonymous Anonym sa...

    Aaaaah!

     
  • Klockan 28 maj 2007 kl. 00:35 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...och jaaaaa!! det funkar!! gubbarna dansar och ler i min stereo hela tiden. måste peta in dem i min mp3 så jag kan höra texterna ordentligt.
    vill sommar, strandplask och kallt vitt vin på en varm klippa när jag hör dem. fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!!!!!

     
  • Klockan 28 maj 2007 kl. 09:45 , Anonymous Anonym sa...

    Är det sant? Jag blir helt lycklig!

     
  • Klockan 28 maj 2007 kl. 20:08 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...ja, jag är lika förvånad som du!! inbiten "jag-tycker-tyvärr-inte-om-eldkvarn"-are som jag är så slår deras texter och arr fullständigt knockout på mig.
    vad i hela friden har jag bitchat om? och den stora frågan blir onekligen, har jag lyssnat över huvud taget?

     
  • Klockan 29 maj 2007 kl. 08:20 , Anonymous Anonym sa...

    Vad fan hände egentligen? Det är spännande detta. JAg ska och se gubbarna nästa vecka i Mölndal, want to join? puss mitt nyfrälsta Eldhead!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida