carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/05/21

Dofter som förgyller mitt liv


liljekonvalj, regnvåt asfalt
nybryggt kaffe, äpple
solvarm hud, min mammas katt lotta
min mamma, nybakat bröd
vinden på sommaren när träet luktar torrt och varmt
tvätt som har hängt på tork utomhus
salt hav, kaprifolen på kvällen
luften som strömmar in när jag vevar ner rutan precis när jag kör in på lilla vägen mot landet
elin, elin, elin

2 kommentarer:

  • Klockan 21 maj 2007 kl. 14:14 , Anonymous Anonym sa...

    Jag vill se en bild på Elin!!

     
  • Klockan 21 maj 2007 kl. 20:18 , Anonymous Anonym sa...

    Så vackert :-) Vilken kärleksförklaring. Hur gick det för henne på tentan idag (för vist var det idag)? Hoppas hon känner sig nöjd.

    Krma

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida