carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/05/07

Att Googla....

Ibland blir jag förvånad över hur mycket information det finns på det här WWW-tjofräset. Googlade ordet Flowers och fick upp konstverk av den Shanghaifödde konstnären Walesse Ting. Han bor tydligen i USA nu och har varit verksam hur länge som helst men jag har aldrig hört talas om honom. Däremot gillar jag hur han dänger i med färgerna och jag blir glad av att se dessa bilder. Ska slå upp hans namn...
Landet i helgen var som en saga. Lugnt, avslappnat och konstant utomhus-igt. Det är det som är tjusningen med att bo på landet, man går ut så snart man vaknar, oavsett om det är halvtaskigt väder eller inte. Vi fick dock två soliga, underbara lantluftsfyllda dagar där vi åt gott, vilade och jobbade i trädgården. Min rygg är fortfarande kass men det går snart över. Det gör det ju alltid.

Modigast denna helg: E och hennes 6 år gamla dotter T som med berått mod kastade sig i Asplångens iskalla vatten. De gjorde det dessutom två dagar i rad, ett hurtighetstilltag som får mig helt förbluffad, för jag skulle nog tveka både en, två och tre veckor innan jag doppade min lekamen i en sjö när datumet visar 5:e maj.


4 kommentarer:

  • Klockan 7 maj 2007 kl. 15:58 , Anonymous Anonym sa...

    Härliga färger på tavlorna!! Jag tycker bara så mkt om färg. Skulle nog bli deppig om ja inte hade färg tror jag. På samma sätt som du måste ha musik tror jag. Jag kan ofta sitta hemma och det är så tyst det kan bli i stan...men utan varken tv, radio eller steron på.

    Internetet innehåller ALLT och ännu mer. Helt fantastiskt. Kan inte förstå frågan: Vad surfar du på? Det finns ju allt att surfa på. Men det svåra är att begränsa sina sökningar....

    Nu ska jag gå och frissera mig och göra mig ännu rödare :-)

     
  • Klockan 7 maj 2007 kl. 19:40 , Anonymous Anonym sa...

    Jag tänkte direkt på "Der blaue reiter". Skitfint! Och fint med badande modighetsmänniskor.

     
  • Klockan 7 maj 2007 kl. 21:57 , Anonymous Anonym sa...

    Hipp hipp hurra på din namnsdag!!

    Solkramar och mjukglaspussar

     
  • Klockan 7 maj 2007 kl. 22:52 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....åhhh mera rött!! är så sugen på att ändra hårfärg. men om jag ska göra det måste jag "färga av" det här mörka för att sen "färga på" en annan färg. är sugen på varmt kastanjebrunt men blir ärligt talat ibland sugen på att dänga i med rikgtigt kopparrött. ska se om jag kanske kan unna mig det när jag får skattpengarna.

    får också "der blau reiter"-vibbar. tydligen ska han ha jobbat med asger jorn och grabbarna i CoBrA. mycket färg och form..... blir pigg och glad av det. känns så jävla antiminimalisttrist och det funkar för mig.

    nu ska jag jobba. skulle vilja lägga mig och sova för klockan är snart 11 men det får vänta lite till.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida