carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/06/18

Can Can Tim

Åhhhhh, min fina lilla jycke. Han var en så stilig kille. Fick för ett tag sen en skiva med bilder som min bror tagit med sin digitalkamera och jag blev så glad när jag såg vilka fina bilder han tagit av Timmy. Denna underbara lilla jycke som får mig att gråta av saknad. Hans päls var så fin och han luktade sommar precis bakom öronen.

Det finns så mycket jag skulle vilja berätta om den här hunden. Att han var ett sånt otroligt stöd när jag var sjuk. Hur han liksom cirklade kring pappa när pappa blev sjuk och hur han vaktade på pappas allra minsta steg. Även att den här hunden har fått så många som är hundrädda att faktiskt kunna vara med hundar och hur fruktansvärt rolig han var som jycke i största allmänhet.

Kolla bara på de här bilderna så förstår ni vilken saknad som bor i mitt bröst. Den saknaden gör att jag går igång på precis alla jyckar jag möter. Mina ögon tåras och jag skulle göra vad som helst för att åter igen få en hunds förtroende, så som jag fick min kära Can Can Tims. För det var så han hette, denna underbara, snälla och vackra hund.







6 kommentarer:

  • Klockan 18 juni 2007 kl. 12:06 , Anonymous Anonym sa...

    Djur är underbara!!
    Förstår att du saknar honom. Minnet av honom kommer du långt på tills den dagen du ev kan få en annan hunds förtroende.

    Idag har jag lämnat i de där pappren till Tingsrätten som inte blivit av att vi skriva på. Känns mkt skönt och befriande och rätt.
    Skriv inte om det i min blogg är du snäll.

    Kram kram

     
  • Klockan 18 juni 2007 kl. 16:49 , Anonymous Anonym sa...

    Hundar! Hund. Hundi. jag älskar dem.

     
  • Klockan 18 juni 2007 kl. 23:17 , Blogger Carmina Burana sa...

    ..du har mitt ord kära du. skönt att det är avklarat. ett slut är alltid början på något nytt, och i det här fallet, bättre hoppas jag. tror det kommer bli så bra för er. du, lillasyster och hennes storasyster i det däringa huset på landet. snacka om smuljpajsparadis:)
    egna blåbärsbuskar och rabarberstånd.....mmmmmmm så gott...

    hundi minsann....ett nytt ord. ett nytt ord jag gillar. häpp.

     
  • Klockan 19 juni 2007 kl. 06:55 , Anonymous Anonym sa...

    Det är helt underbart att sätta "i" på ord man har kärt. Just nu sitter jag och häller i mig ljuvligt gott kaffi.

     
  • Klockan 19 juni 2007 kl. 08:39 , Anonymous Anonym sa...

    Finnarna är några jävlar på att sätt i på alla ord de knyckt från oss.

     
  • Klockan 19 juni 2007 kl. 20:58 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...ja finnar är ett duktigt folk. gillar deras -lainen också. mycket användbart.... och roligt...ha ha ha

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida