carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/06/08

Stå på loppen



Gränslösa verkar mina förråd av saker, kläder, prylar och all sköns annan materia vara. Herregud så mycket saker jag lyckats samla på mig. Det här har ju inte behövt diskuteras tidigare men nu när jag ska flytta ihop med min vackra så har jag helt enkelt inte mage att släpa med mig alla dessa prylar utan att åt minstonde göra ett försök till rensning.

Vi ska stå på en loppis på söndag. På Himmelstalund. Min fina och hennes lille barn har sorterat ut en del grejer och jag har gjort samma sak. Kläder som inte sitter bra men som man sparat "utifallatt" får åka ned i säcken. Lika så med grejer man inte använt på jag vet inte hur länge. Gud så befriande det känns ändå att gå igenom sina lager, att få rensa och städa lite. Och har vi tur blir det väl lite stålar också, stålar man kan göra skojiga saker för.

Det lille barnet verkar vara så otroligt yster över denna företeelse. Hon dansar och sjunger "på söndag ska vi stå på loppen" och jag smälter inför den här entusiasmen. Och själva namnet "loppen" istället för loppis är ju så jävla rart så det går ju bara inte att låta bli att använda.

Så håll tummarna för oss. Eller ännu bättre.... Kom och köp!

4 kommentarer:

  • Klockan 10 juni 2007 kl. 20:39 , Anonymous Anonym sa...

    Åååå, spännande, vad sålde du? Någa grejer som jag behöver :-)
    Inga möbler va?

    Hur gick det på loppen?

    Blev det några stålar?

     
  • Klockan 11 juni 2007 kl. 00:21 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....jag sålde inga möbler men väl saker i massor. tallrikar, glas, stekpannor, plättlaggar, silverbestick, tyger, skor och en jädrans massa kläder. fick ihop närmare två tusen pix brutto (sen kom lite omkostnader och växelpengar in) med en nettovinst på runt femton hundra. jag är supernöjd kan jag säga.
    ska rensa i min lägenhet med. det som gick idag var från vinden och det går säkert att få ihop lika mycket här nere.

    kul var det, även om jag nu är så satans bränd på axlarna att jag ser smått otäck ut. inte ens 40 smörjningar av solskyddsfaktor 40 hjälpte. men det var det värt.
    :)

     
  • Klockan 11 juni 2007 kl. 07:53 , Anonymous Anonym sa...

    Loppen loppen, jag vill gå på loppen!

     
  • Klockan 11 juni 2007 kl. 19:56 , Anonymous Anonym sa...

    Kul att det gick så bra!! Har aldrig varit på den loppisen ännu....
    Hur är kvaliten och priserna där? Mkt att ha eller mkt skrot och trasiga ofräscha saker? Ja, bortsett från era grejer så klart.

    Kämpar med barn som inte somnar...men hur lätt är det i 30 graders stillastående vindlägenhetsvärme? Inte så värst kan jag meddela.

    Kram

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida