carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/11/22

Regntunga skyar, vart än jag går...

Kan fascineras av den fantastiska känslan att sitta inomhus när regnet stadigt spelar sin symfoni mot fönsterbläcket. Värmeljusen fladrar stilla och lugnet lägger sig vartefter ögonen promenerar sida upp och sida ner i en avhandling vars ämne fängslar. Lugnet att hinna med, att hinna njuta av långsam tankeväckande läsning är ett underskattat tillstånd som jag ibland glömmer bort. Blandar läsning med stickning, alla husmödrars favorithobby. Hittar en massa stick-bloggar på nätet och gläds åt folk verkar gilla att sticka lite som det faller dem in och inte bara i de extrema svårighetsgraderna. Själv är jag precis i början av mitt stickstim och då vill jag inte ge mig på nåt för svårt för då tröttnar jag. Lite enkelt och lagom tankekrävande, det är det som gäller för mig.
Nu - sova i säng med vinterduntäcke.... hoppas på vackra drömmar.

3 kommentarer:

  • Klockan 22 november 2006 kl. 14:23 , Anonymous Anonym sa...

    Ro i tillvaron är en sällsam upplevelse för många. Jag mår skit om jag inte får den tillräckligt. Då strejkar hela jag och mitt system i hop. Har varit i Hälsingland nu och sett en jävla massa fina Hälsingegårdar och mindre torp. Ett lagom stort, fint gammalt torp går inte på mer än 175000. Skulle så oerhört gärna få bo i ett sånt. Trägolv som beträds med raggsockefötter och en liten eld i köket. Skulle tom kunna tänka mig en katt därinne. Att priskillnaderna är så höga, det är skrattretande. Hoppas du börjar må bättre min käraste väninna. Pussar och kramar

     
  • Klockan 25 november 2006 kl. 22:33 , Anonymous Anonym sa...

    Vinterduntäcke,bra!!

     
  • Klockan 25 november 2006 kl. 23:37 , Blogger Carmina Burana sa...

    ... ven är denna lilla anonyma röst i etern? ge mig en ledtråd?!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida