carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2006/11/28

Alla goda ting är 3



Tre namn jag skulle vilja vara döpt till: Rachel, Leah eller min mammas mycket bortglömda namn Siv.
Tre saker jag gör dagligen: Pratar med min mamma i telefonen, dricker kaffe, lyssnar på musik.
Tre tillfällen jag gråter: När jag träffar andras vackra små ungar och inser att jag aldrig kan ge min mamma något barnbarn, när jag träffar andras vackra små ungar och inser att det inte spelar någon roll om ungarna är mina eller inte utan att det räcker med att de finns som små änglar i mitt liv, när min kropp sviker mig.
Tre filmer jag aldrig får nog av: Alla danska filmer jag sett (Blinkande lyktor, Älskar dig för evigt, Mifune, Den eneste ene, Efter bröllopet....), Alien I-IV (och som jag helst ser med min bror), Farinelli.
Tre saker inte många vet om mig: Att jag i mer än 15 år haft en följetongsdröm om Dolph Lundgren där vi är jättekära, att jag gick i kjol i skolan varje dag när jag gick i 5:an för jag var rädd att folk skulle tro att jag var kille p.g.a. mitt korta hår och att jag var så superlång, att jag är rädd för kor.
Tre saker jag gärna gör när jag är ensam: Begrundar, plockar blåbär, läser.
Tre program jag gärna tittar på: Cityakuten, K-special, AK3 (som går nu som är gjord av Ernst Billgren och som är så fett estetisk så jag dööööööööööööör)
Tre saker jag är utomordentligt bra på: Skapa vackra saker med mina händer, laga mat, bry mig om mina nära och kära.
Tre saker jag skulle vilja lära mig: Dyka, fotografera, prata franska.
Tre förebilder: Min mamma, Thomas Di Leva och hans vackra livsfilosofi, alla kvinnor (där en är särskilt speciell) som vågar skaffa barn själva utan att ha en man inblandad för det är i mina ögon sinnebilden för MOD!!!
Tre saker jag har om 10 år: Ett hus på landet, minst en hund, en fru.
Tre ord/uttryck jag tycker borde användas mer: "Galaxer i mina braxer, som Kapten Zoom sa", "Hörrö du, ta dej i björn" (som min mamma sa idag i telefonen), "Hur mår du?"
Tre skivor jag pushar för idag: Keith Jarret/Kölnkoncerten från 1975, Divine Comedy/vilken som helst för allt är så skitbra, Michael Nymans music till filmen Pianot (för det är sannslöst vilket djävla driv det är i den där slingan).
Tre personer jag skulle vilja besvarade samma frågor: Varför inte alla jag känner?
Tre avslutande övriga saker: Är glad att jag är av en glad och lätt naiv natur, är stolt över att jag kan glädjas åt andras framgångar och att avunden inte går min väg och slutligen skulle jag ge vad som helst för att få träffa min pappa igen.

5 kommentarer:

  • Klockan 28 november 2006 kl. 21:43 , Anonymous Anonym sa...

    Ojoj, ska försöka mig på att svara på alla dessa TRE frågor...i min blogg.

    Puss och kram min underbara!!!!

     
  • Klockan 28 november 2006 kl. 23:49 , Blogger Carmina Burana sa...

    ... ohhh, kul kul. väntar med spänning.

     
  • Klockan 29 november 2006 kl. 10:58 , Anonymous Anonym sa...

    jag såg också AK3 och blev väldigt glatt överraskad. Och hallå, Anna Pettersson!!!Gillade detaljen med hunden som rastade sig själv. ÅÅÅ du är en så himla underbar människa. jag ser fram mot att få bli bjuden på bröllop.

     
  • Klockan 30 november 2006 kl. 18:34 , Blogger Carmina Burana sa...

    .... du får bli en av mina tärnor. kanske kan ha alla mina väninnor som tärnor. och vänner som... ja vad heter det när pojkar går med i tåget? skulle gilla tanken att gå gången ner med alla jag känner och att ingen behövde sitta på bänkarna. att alla skulle stå där ihoptryckta kring prästen och le och vara glada.
    japp, minsann, en fru skulle jag vilja ha. lite överraskande att det känns så bra med den tanken..... men sånt är livet... fullt av överrraskningar.

     
  • Klockan 30 november 2006 kl. 23:18 , Anonymous Anonym sa...

    Åhhh, det låter ju helt underbart vackert att ha alla med i tåget...vilket underbart vackert bröllop det kommer att bli :-)
    Inte måste man väl göra som "alla andra"...varför skulle man?? Du är ju så mkt mer än "alla andra" och har en fantasi att jämföras med mina barn...ta vara på den. Om frugan din oxå vill så ska ni självklart ha alla med i tåget.
    Ser jag fram emot :-)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida