carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/07/25

Där havet och himmelen möts

Gotland var vackert så hjärtat sprängdes i lika många bitar som det fanns vackra stenar på Sudrets allra sydligaste strand.

Min mamma är lika vacker.

Tycker jag.


"Se så tyst det är i världen.
Himlen är täckt av stjärnor
gåvor från natten
Det är en sådan stund
då man står upp och talar
till universums
och historiens
sekler

Hallå alla brandmän
man klättrar försiktigt på ett brinnande hjärta!
Tunna efter tunna full med tårar pumpar jag.
Jag vill klättra nerför revbenens stegpinnar.
Nu hoppar jag! Hoppar jag! Hoppar jag!
Men stegen brister.
Man kan inte hoppa från ett hjärta som brinner.

Släpp fram mig!

Mig stoppar ni inte så lätt.
Jag vill helt lugnt påpeka några saker –
Vare sig jag ljuger eller har rätt.
Titta – man har huggit av stjärnornas huven
Och allting blöder i en himlamassaker!

Hej du!
himlen!
Ta av dig hatten!
Jag kommer!

Tystnad.
Universum sover
det väldiga örat är lutat mot tassen
med gnistrande stjärnklor."

Majakovskij

6 kommentarer:

  • Klockan 25 juli 2007 kl. 11:28 , Anonymous Anonym sa...

    Åhh, vilken fin bild på dig och mamma.

    Många Kramar

     
  • Klockan 25 juli 2007 kl. 12:52 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...tack käraste väninna.
    och du min fina, tveka aldrig att Han med stort H finns där ute för dig!! du är en enastående vacker människa och den som får ynnesten att vara dig när ska skatta sig lycklig. den etermediala kärlekskarusellen innehåller tusen och åter tusen möjligheter så fortsätt surfa runt. en dag står prinsen där.

    och som min mormor sa: "-mister du en står det tusen åter och tar du en så står tusen och gråter."

     
  • Klockan 25 juli 2007 kl. 15:37 , Blogger Carmina Burana sa...

    ..det ska vara "mister du en står DIG tusen åter...." men det blev lite fel ser jag....ha ha ha

     
  • Klockan 25 juli 2007 kl. 16:14 , Anonymous Anonym sa...

    Du har så rätt och jag kan lova att jag surfar för fulla muggar. Chattar med en och mejlar med en annan...och gud så kul det är :-)) Om det resulterar i ngt vet jag inte. Men jag har iaf riktigt kul just nu. Hihihi, känns nästan som jag är fjårtis igen ju, men det är jag ju inte. Jag dejtade/flörtade inte så mkt på den tiden. Eller det gav iaf inte ngt resultat...vi får väl se om det blir bättre när man är 36.

    Kramar i massor

    Dikten var väldigt fin föresten. Läste den inte tidigare idag...bara kollade på bilden.

     
  • Klockan 26 juli 2007 kl. 09:30 , Anonymous Anonym sa...

    fina är ni. du och modern. en bild fylld av värme.

     
  • Klockan 26 juli 2007 kl. 12:24 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...oh ja. det är mycket värme i den här bilden. är så lycklig över att just min mamma är min mamma. hon är helt enkelt toppen.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida