carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/08/03

...det fladdrar till i en tyllgardin

Som om det fanns någon bättre tillvaro än min.
Blommor blommar och röster sjunger evighetens sånger.
Min själ lyfter som en nattfjäril över mina drömmar.

Händer som vet varandras språk.
Känslor som ingen och alla förstår.
Rusig. Med huvudet högt.
Somnar nöjd.
Och vaknar.
I verklighetens kalla frenesi finns stiltjet.
Yterrligheten som är nattens motpol.

Idag är en bra dag.

-----------------------------------------

3 kommentarer:

  • Klockan 3 augusti 2007 kl. 17:02 , Anonymous Anonym sa...

    Jag är så glad över att du har hittat rätt och allt likosm bara känns så bra. Att framtiden tillsammans kommer att skapa än mer lycka som gör att jag kommer att smittas ännu mera vilket gör mig så glad. När vänner i ens närhet sprudlar av lycka så är det omöjligt att inte hänga på :-)

    Kram

     
  • Klockan 5 augusti 2007 kl. 02:49 , Anonymous Anonym sa...

    kärlek.love. liebe. amour. lycka, smultronbuskar och största kramen någonsin till dig min älskade vän.

     
  • Klockan 5 augusti 2007 kl. 20:40 , Blogger Carmina Burana sa...

    ....YES!!!!!!!!

    YES för kärleken och YES Ta Me Faan för riktigt fin vänskap!!!!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida