carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/02/26

Vita vidder som yr runt mitt huvud



Det har slutat snöa nu. Tror jag. Det yr så mycket på slätten så jag vet inte om det kommer från himlen eller bara från en buske lite längre bort. I snö som är så kramig som den är idag kan man göra snögubbar och snölyktor. Gjorde en snögubbe med en väninna på landet för inte så länge sen. Nästan roligare än man kommer ihåg det från barndomen. Hur kommer det sig att snögubbar alltid ser lika dana ut när barn gör dem runt om i världen? Har vi fått urbilden eller urutseendet för "snögubbe" från Disney eller? Märkligt.

Ska göra en varm sallad på lättkokta röda linser och fetaost och oliver. Gillar de röda linserna när man kokar dem tre-fyra minuter istället för de där tio som står på paketen. De håller sig hela då och är fortfarande lena mot tungan. De blir lätt trista när man kokar dem för länge. Mjöl, skal och beigetrist färg.

Helen Chadwick pissade i snön med sin kille. Sen hällde de gips i. Piss-flowers kallar hon de små vita vackra konstverken. Skulle vilja prova....hihihi....

4 kommentarer:

  • Klockan 26 februari 2007 kl. 22:00 , Anonymous Anonym sa...

    Vad hindrar dig från att testa? Måste finnas en vrå i trädgården hos mamman din där du kan blåsa bävern och sedan hälla gips...haha, jag skulle oxå vilja testa. Säg till så hjälps vi åt. Hahaha.

    Kanske skulle prova på att kortkoka röda linser jag oxå. Låter gott med tanke på att jag inte gillar de sönderkokade så vidare värst....om det inte är i en soppa jag brukar göra ibland som är så god.

    Kram

     
  • Klockan 27 februari 2007 kl. 08:31 , Blogger Carmina Burana sa...

    ... herregud så skojigt det skulle vara. ha ha ha....

    linserna blir verkligen helt fantastisk om man gör så. jag smulade fetaost på tallriken som jag hällde de varma linserna över så osten blev lite mjuk. klippte över en massa soltorkade tomater över det och åt quornnuggets och en vanlig grönsallad till. gud så smaskigt det blev. testa vettja. det funkar superbra, jag lovar.

     
  • Klockan 27 februari 2007 kl. 13:05 , Anonymous Anonym sa...

    det där med linserna låter mycket smart. ska jag testa nästa gång. pratade faktist häromdagen om mitt problem med röda linser. vet ju att de har varit gpda en gång i tiden men nu känns det alltid som att de blor helt grojsiga. och kissa bra, det kan du, det vet jag!!

     
  • Klockan 27 februari 2007 kl. 15:48 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...ja, en fin liten blomma skulle det bli på den stigen, tror jag...ha ha ha...

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida