carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/03/05

La Primavera...

Hade en vision om att få skriva några rader under Boticellis Primavera men inga bilder vill riktigt fastna på min blogg idag. Den snurrande solen som visar att bilderna är på gång att läggas in slutar lysa och slocknar med budskapet att det inte går att få in bilden.

Men solen utomhus slocknar inte. Känslan av vår är stark, stark, stark och lyckoruset pirrar i kroppen. Igår en riktig söndgaspromenad i vårvackert Norrköping men vacker flickväns hand i min. Solen som skiner på gråtonad torr asfalt som är beströdd med det grova grus som tidigare strötts för att förhindra halka.... det är ett sånt vårtecken. Vill så gärna cykla när jag får de här första vårkänslorna. Har alltid älskat att cykla och vill aldrig bli för bekväm för att jonna runt planlöst och förnöjt med en cykelkorg full av kaffe med dopp.

Sol ute
Sol inne
Sol i hjärta
Sol i sinne

3 kommentarer:

  • Klockan 5 mars 2007 kl. 14:32 , Anonymous Anonym sa...

    det kan vara explorer. ofta använder jag mozilla firefox när jag ska lägga upp bilder, för exporer funkar ofta inte. fråga mig inte varför.

     
  • Klockan 6 mars 2007 kl. 10:43 , Anonymous Anonym sa...

    ..vad är mozilla firefox?

    vet inte varför det blir så här. om bilderna var stora skulle jag ju förstå men det är inte alltid de är det.
    lustigt....

     
  • Klockan 6 mars 2007 kl. 13:31 , Anonymous Anonym sa...

    det är din "webbläsare" alltså ikonen du dubbelklickar på för att komma in på nätet. sök på google tror jag det är ganska lätt att ladda ned.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida