carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/03/01

Take these broken wings and learn to fly...


Själen lätt som en fjäder idag. Lycka att fin och hennes dotter kommer hit. Strax ska dammråttorna emigrera. Ska plocka gott i korgen på Hemköp, kankse blir det något onyttigt. Bananer är inte onyttigt men just nu är jag fasligt förtjst i dem. Äter ofta frukost med ägg nu för tiden. Känner mig stark av det.
I lördags, en av mitt livs starkaste upplevelser. Såg "In Hate We Trust" av Elisabeth Olsson på Stadsmuseet. Fick en sådan chock när jag insåg hur mycket hat som finns mot mig och alla andra som liksom jag bara älskar. Men trots att det skrämmer mig så hjärtat fryser till is skulle jag aldrig kunna föneka den kärlek jag känner för min vackra käresta. Den gör mig ju starkast i världen.
Varför så mycket hat och oförståelse??..... Jag förstår inte.
Är ändå lyckligare än någonsin förr.

4 kommentarer:

  • Klockan 1 mars 2007 kl. 14:13 , Anonymous Anonym sa...

    Hatet är så märkligt. Det är ju bara kärlek. Som inte är bara. Men kärlek dock. Kärlek som är ljus.

     
  • Klockan 1 mars 2007 kl. 15:41 , Blogger Carmina Burana sa...

    ...oförståeligt. det gör mig lite vemodig. men som E berättade att elisabeth olsson sagt på invigningen: "det här är ju bara en liten del. vi får ju inte glömma allt det fina, varma och vackra med vår kärlek."
    är för övrigt så fruktansvärt stolt över att E är med på en av bilderna. så vackert att våga stå upp för sig själv och de sina på det sättet.

     
  • Klockan 1 mars 2007 kl. 22:50 , Anonymous Anonym sa...

    Vad blev det för gott i korgen? Har så dålig fantasi just nu vad gäller matlagning...trotts många nya kokböcker i hyllan. Knäckemacka är vanligt de veckor flickorna inte är här....

    Trångsynthet och osäkerhet tror jag kan vara några av orsakerna till hat. Men jag kan inte fatta varför...kärlek är ju det vackraste som finns.

    Kram

     
  • Klockan 3 mars 2007 kl. 14:15 , Anonymous Anonym sa...

    Jag kommer till Östergötland hela påskveckan för att varra hundvakt. Då måste vi ses! Du fattas mig käraste väninna.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida